Alakuló ülésén már stratégiát tárgyal a Bormarketing Bizottság

Már szerdai, alakuló ülésén már stratégiai programot tárgyal az állam által irányított Bormarketing Bizottság. Titkára, az Agrármarketing Centrum igazgatója szerint több évi tétlenkedés után végre megindulhat a hatékony bormarketing.

GazdanetO. Horváth György2010. 11. 29. hétfő2010. 11. 29.
Alakuló ülésén már stratégiát tárgyal a Bormarketing Bizottság

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója, a Bormarketing Bizottság titkára az MTI-t arról tájékoztatta, hogy már e hét szerdán összeül a 13 fős Bormarketing Bizottság, s azonnal neki is kezd egy stratégiai program megtárgyalásának. Vagyis a múlt héten kinevezett 12 fő kész, részletesen nem ismert anyagot kap kézhez. Hogy hol, és ki készítette a stratégiát, arról nem tett említést Simon.

- Jelenleg többféle koncepció-töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgáljuk majd és amit lehet, hasznosítunk belőle - ígérte még az AMC igazgatója.

Azt viszont elmondta, hogy ezt az anyagot felteszik az AMC honlapjára, s azt véleményezheti is a szakma. Ezzel a társadalmi egyeztetés kötelezettségét is letudják. A borász szakma nagyjából egymilliárd forintja felett rendelkező grémiumot a vidékfejlesztési miniszter nevezte ki, közöttük öt borászt, egy jogász és hét marketingest találni.

Az AMC végeredményben nemcsak az utóbbi években összegyűlt bormarketingre szánt pénzt vette át, hanem a program irányításáért, végrehajtásáért is felelős lett. Így természetesnek vehető, hogy a stratégia-alkotásban is központi szerepet vállal. Mindez ellen azonban már hetek óta tiltakozik a borász szakma, melynek minden jelentősebb szereplője aláírt egy tiltakozó levelet, ugyanis nem értenek egyet azzal, hogy lényegében az állam teljes irányítása alá vette a bormarketinget, azt AMC fennhatósága alá helyezte, a miniszter a szakma megkérdezése nélkül alakította ki a bizottság összetételét. Most pedig azzal szembesülhetnek, hogy már egy központilag előkészített marketingstratégiát kap kézhez a bizottság, mely meghatározza az alapjait a jövő bormarketingjének.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek