Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A legtöbb magyar termék a Matchban, a legkevesebb az Aldiban található. A Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszéke a Hungarikum Szövetség megbízásából felmérést végzett a magyar élelmiszertermékek hazai kiskereskedelemben betöltött arányának becslése érdekében.
Dr. Podruzsik Szilárd, a Corvinus Egyetem docense a kutatás eredményeit ismertetve elmondta: azt vizsgálták, hogy milyen arányban vannak jelen a magyar élelmiszerek az áruházak polcain. Minden olyan élelmiszert hazainak tekintettek, amelynek csomagolásán előállítási/származási helyként Magyarország volt feltüntetve. (Így például magyarnak tekintették a holland sertés húsából Magyarországon készült termékeket is) A kutatók a 12 legnagyobb - 3 hazai és 9 nemzetközi tulajdonú- Magyarországon tevékenykedő kereskedelmi lánc véletlenszerűen kiválasztott boltjaiban 10 termékcsoportot (pl. húskészítmény, tojás, tejtermékek, méz) vizsgáltak – számolt be a pénzcentrum.hu.
Összességében a vizsgált árukategóriákban 76,45 volt a magyar származású termékek aránya. A hazai tulajdonú láncoknál ez az arány magasabb, 82%-os, míg a nemzetközi láncoknál 72,8%-os átlagot regisztráltak. Az összes kategóriát tekintve az Aldi az 59%-ot sem érte el a hazai termékek arányában, a sorban a Lidl (62%) és a Penny (66%) áruházai következtek. A legtöbb hazai árut a Match, illetve a CBA és a Coop áruházaiban találták.
A tej-és tejtermékek esetében viszonylag alacsony termékképviselet figyelhető meg a magyar boltok kínálatában. Egyes termékcsoportoknál -például a tálcás húsoknál illetve a tojásnál- a magyar termékek aránya 90% feletti volt.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu