Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Bár a válság miatt csökkent a csokoládé fogyasztásunk, a minőségi édességek térhódítása nem állt meg, mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
A szakember szerint a magyarok tavaly átlagosan 3,5 kilogramm édességet fogyasztottak, ami kevesebb az előző évek 4 kilogrammjához képest. A hazai édességgyártók felkészültek a decemberre, hiszen a Mikulás és a karácsony jelenti számukra a fő szezont. Sánta Sándor felhívta a vásárlók figyelmét arra, hogy érdemes megnézni a termékek csomagolásán lévő címkét, hiszen nagy különbség van a valódi csokoládé és a bevonómassza között.
Ha valódi csokit akarunk venni, a kakaóvajat és kakaómasszát kell keresnünk az összetevők között. A hazai előírások alapján a tejcsokoládéban 25 százaléknál, az étcsokoládénál pedig 35 százaléknál többnek kell lennie a kakaó-szárazanyagtartalomnak. Ha pedig egy igazi csokoládé drága (ami ideális esetben 70 százaléknyi kakaót tartalmaz), annak az az oka, hogy a kakaóbab világpiaci ára több mint a duplájára emelkedett az utóbbi években. Ez főleg a behatárolt termőterületek és a kakaócserje betegségeire vezethető vissza.
Amúgy pedig a magyar piacon jelenleg 80-85 százalékban importcsokoládékat értékesítenek, ugyanis a hazai gyártókapacitás egyre kisebb. De van némi remény a növekedésre, hiszen az utóbbi években egyre többen keresik a magyar nosztalgia termékeket, melyekkel a gyártók kreatívan kísérleteznek is, például új ízek bevonásával. Még mindig népszerűek a mikulás figurák, tavaly 726 tonna fogyott belőle, azaz minden állampolgárra jutott egy-kettő. A hungarikumnak számító szaloncukorból pedig ötezer tonna fogyott, mintegy 6 milliárd forint értékben.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu