Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nehéz év volt 2010 a hazai húsipar számára: csökkent az országban a sertésállomány, visszaesett a fogyasztás, stagnáltak a kereskedelmi felvásárlási árak, és nőtt a feketegazdaság aránya.
A Pick Szeged Zrt. pozitív eredménnyel zárja ezt az évet – jelentették be kedden a cég sajtótájékoztatóján, melyről a nol.hu számolt be. A hazai sertésállomány csökkenése ellenére idén nem romlott a húsipar teljesítménye. Bár a belpiaci kereslet némileg csökkent – egyes termékkategóriákban a visszaesés elérte a tíz százalékot –, a húsexport növekedése valószínűleg kompenzálta ezt. Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója szerint a cég sikere főként annak köszönhető, hogy ki tudták használni az exportlehetőségeket, de belföldön is bővült a márkatermékek értékesítése.
Miközben a hírek a hazai sertésállomány csökkenéséről szólnak, és sok feldolgozó húst vagy élő állatot importál, a Pick elsősorban a Bonafarm-csoport – Bóly Zrt., a Dalmand Zrt. és a Fiorács Kft. – állattenyésztéssel foglalkozó vállalatának állatait dolgozza fel.
Idén a magyar hústermékpiacon nagy eseménynek számított a Herz termékek ismételt megjelenése. A tradicionális magyar márkát a Bonafarm-csoport megújította: a gyártósorok áttelepítésére, a termék- és csomagolásfejlesztésre, valamint marketingtevékenységre közel százmillió forintot fordítottak.
A vezérigazgató a közeljövő terveiről elmondta, hogy a Pick árbevételének növelésére készül, és bővíteni kívánják a minőségi húsexportot Oroszországban és Távol-keleten. Jövőre az idei árbevételt négymilliárd forinttal 62 milliárd forintra akarják növelni.
Idén egyébként a Pick a tavalyinál közel ezer tonnával több, közel nyolcezer tonna feldolgozott húsárut exportált külföldre. A vállalat 2010-ben megkezdte az exportot Szingapúrba, míg Japánban megduplázta az értékesített mennyiséget, és Hongkongban is képviseletet nyitott.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu