Trappista-ügy: nem az import, hanem a kampány áll le

Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hat nagy üzletlánc - Auchan, CBA, Coop, Lidl, Spar, Tesco - képviselőivel egyeztetett Budapesten arról, hogy közösen lépnek fel a kibontakozó tejpiaci válság ellen. A kereskedők leállítják az import UHT-tejeket és trappista sajtokat népszerűsítő kampányokat.

GazdanetO. Horváth György2012. 06. 02. szombat2012. 06. 02.

Kép: Kecskemét, 2008. december 12. Tesco, karácsonyi bevásárlás, hipermárket. Fotó: Ujvári Sándor

Trappista-ügy: nem az import, hanem a kampány áll le
Kecskemét, 2008. december 12. Tesco, karácsonyi bevásárlás, hipermárket. Fotó: Ujvári Sándor

A vidékfejlesztési tárca közleménye szerint a résztvevők üdvözölték a minisztérium piaci folyamatokról tartandó rendszeres egyeztetési kezdeményezését. Az áruházláncok közölték: a korábbi tárgyalások eredményének megfelelően intézkedéseket tettek az import UHT tejet és a trappista sajtot népszerűsítő kampányaik leállítására.

Budai Gyula a megbeszélésen közölte, hogy a továbbiakban az egyes üzletláncok képviselőivel külön-külön is egyeztetni kíván a témában. A parlament a jövő héten folytatja a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kapcsán a beszállítókkal szemben alkalmazott tisztességtelen forgalmazói magatartásról szóló törvény módosításának a részletes vitáját. A törvényjavaslatban új szabályként jelenik meg a diszkriminatív árazás tilalma. Ennek köszönhetően kiküszöbölhető például, hogy azonos termékek esetén más árrést alkalmazzanak a magyar, illetve a külföldi árunál.

Ezek is érdekelhetnek