Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Öt-tíz százalékkal emelnék a baromfihús átvételi árát a termelők, mivel a takarmányárak egy évig meredeken emelkedtek, az ebből adódó többletköltségeket azonban a baromfiágazat nem tudta érvényesíteni az áraiban. Emiatt az idén hat magyar baromfi-feldolgozó ment tönkre, jutott a csőd szélére.
A Magyarországon előállított évi mintegy 260 ezer tonna élő csirke egyharmadát vágó, 73 ezer tonna baromfihúst termelő Master Good Zrt. kereskedelmi vezetője, ifjabb Bárány László szerint elkerülhetetlen az átvételi árak emelése, ennek mértéke a csirkénél öt, a pulykánál pedig tíz százalék lehetne - vázolta a Magyar Nemzetnek az ágazat helyzetét a Baromfi Terméktanács elnöke. Erre azért van szükség, mert a takarmányok rendre drágultak, s a termelők máskülönben veszteséget termelnének. A gond az, hogy már eddig is fél tucatnyi feldolgozó ment tönkre, vagy csődölt be, további átvételi áremelést csak a fogyasztói árak növeklésével lehetne kompenzálni. Kérdés, mit szólnak ehhez a kereskedők és a vásárlók.
Fórián Zoltán, az Agrár Európa Kft. szakértője szerint indokolt lenne az áremelés, mert a termelők költségei csak a közelmúltban kezdtek csökkenni, a magasabb előállítási költségeket pedig egyáltalán nem sikerült érvényesíteniük. Erre azonban nagy valószínűséggel nem lesz lehetőségük, részben a fizetőképes kereslet korlátja miatt, részben pedig azért, mert erős forint mellett az export sem húzza igazán a piacaikat.
Fodor Attila, az egyik hazai bolthálózat kommunikációs igazgató elmondta, hogy eddig egyetlen baromfihús-termelő sem kereste meg azzal, hogy árat kíván emelni. Fodor az áremelésről úgy vélekedett: a gabonafélék ára hónapok óta csökken, s egyre olcsóbb az üzemanyag is, ezért a húsáremelés nem indokolt.
A Tescót már megkeresték a termelők áremelési elképzeléseikkel, de konkrét tárgyalás még nem kezdődött. A Tesco 2011 óta száz százalékban magyar baromfihúst forgalmaz, hazai beszállítóikkal közösen, folyamatosan felülvizsgálják áraikat, ezzel érik el, hogy a vásárlók a lehető legkedvezőbb áron jussanak a termékekhez, ugyanakkor a hazai termelők érdekei se szenvedjenek csorbát - mondta a lapnak Varró Balázs kommunikációs vezető.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu