Elstartolt az idei Coop Rally. Ez az a hazai országúti autós “verseny”, amely a hazai termékek gyártását és fogyasztását népszerűsíti, összehoz gyártókat, forgalmazókat és fogyasztókat. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, az esemény fővédnöke az esemény kapcsán kijelentette: a kormány és a Földművelésügyi Minisztérium célkitűzése az, hogy a magyar családok asztalára minden nap kiváló minőségű egészséges élelmiszerek kerüljenek.
Gépkocsiból 104, cégből 97, kilométerből 640. Számokban – röviden – ennyi a csütörtökön rajtoló, és két napon át tartó XI. Coop Rally. S még talán annyi, ha már számok: a Coop üzletlánc az egyik legnagyobb hazai foglalkoztatónak számít; 1650 településen, több mint 2600 üzletben, mintegy 32000 munkatárssal, de több mint 50 ezer embernek ad megélhetést.
A COOP Gazdasági Csoport minden évben más magyarországi tájegységen, más vállalkozások és üzemek, gyárak érintésével szervezi autós versenyét. Idén a Dunántúlon halad a mezőny, és ezúttal a tejipar, a tejtermékek előállítói kerültek az előtérbe. A hazai élelmiszeripar tekintetében ugyanis kiemelt jelentőségű a tejfeldolgozás, a tejtermékgyártás, a tejipar 85 százalékban magyar tulajdonban van. Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a versenyt beharangozó sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy törzsvásárlói programjukban már több mint egymillióan vesznek részt, bolthálózatukban pedig magyar termékek aránya az összforgalom több mint 80 százalékát teszi ki. Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke azt emelte ki, hogy társadalmi szerepvállalásuk legalább annyira fontos, mint a hazai termékek népszerűsítése: ma nem csupán a magyar olimpiai mozgalmat támogatják (a versenyen indulóként részt vesz Kökény Bea kézilabdázó és Imre Géza vívó, mindketten olimpiai ezüst- és bronzérmesek), de figyelnek az elesettek megsegítésére is: a COOP Segély Alapítvány 2010 óta több mint 100 millió forint értékű élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket, valamint a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő, mintegy 9000 gyermeket.
A Coop Rally-t beharangozó tájékoztatón Fazekas Sándor miniszter megemlítette, hogy a földművelésügyi tárca honlapján már elérhető Magyarország Élelmiszergazdasági Stratégiai Programja. A 2050-ig előirányzott fejlesztési tervekhez bárki hozzászólhat, észrevételt tehet. A társadalmi vitát két hónapon belül lezárják, és megkezdik a cselekvési terv kidolgozást. Ennek fontos célkitűzése az, hogy minél több hazai termék jelenjen meg a piacon úgy, hogy ezzel párhuzamosan két és félszeresére nőjön a kivitel (8 milliárd euróról 20 milliárdra), és egyre több főfoglalkozású dolgozzon az élelmiszergazdaságban. Zsigó Róbert, az FM élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára pedig azt emelte ki, hogy bár fontos, hogy ápoljuk a hagyományokat, de lépést kell tartani a korral is. Ehhez javítani kell a szakképzés minőségét, és meg kell erősíteni az élelmiszer-védjegyek rendszerezését, mert ezek biztosítják a minőségi áruk jelenlétét a piacon.