Mintegy 77 milliárd forint értékben szereztek be új mezőgazdasági gépeket a magyar vállalkozások az idei első fél évben, ami 40 százalékos növekedés éves összevetésben. Az összeg felét a lízing tette ki.

Őrült sok pénzt költöttek!

A legfontosabb mezőgazdasági gépek közé tartozó traktorok és kombájnok piaca is bővült, az idei első hat hónapban 1387 új traktort adtak el, ami 32 százalékos növekedés éves összevetésben – közölte a Magyar Lízingszövetség az MTI-vel az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai alapján. Magajáró rakodónak nevezett gépből 208-at, 68 százalékkal többet adtak el az idei első hat hónapban, mint a tavalyi első fél évben. Új kombájnokból 222 kelt el, ami 12 százalékos bővülés.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a közleményben kifejti: a lízingvállalatok kulcsszerepet játszanak a traktorfinanszírozásban, számos agrárvállalkozás ugyanis lízingkonstrukción keresztül szerzi be ezeket a járműveket.  Az értékesített mezőgazdasági járművek, gépek közel 77 milliárdos beszerzési értékének mintegy 46 százalékát adták a lízingkonstrukciók.

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a mezőgépek szegmensében a finanszírozott érték, vagyis az új kihelyezések összege 35,2 milliárd forintot tett ki, ami 16 százalékos emelkedés egy év alatt. Ez azért is figyelemre méltó, mert egy évvel korábban a mezőgép-finanszírozásban a jegybank növekedési hitelprogramjához köthető kihelyezések aránya 80 százalékos volt, míg ez a program kifutásával, az idén 36 százalékra csökkent. Ez azt mutatja, hogy az agrárcégek a piaci kamatozású lízinget jelentős mértékben igénybe veszik – tette hozzá.

Az agrárlízing-piac teljes finanszírozott állománya az első fél év végén meghaladta a 109 milliárd forintot, ez 14 százalékkal több, mint egy évvel korábban, egyben 2009 óta a legmagasabb érték. Tóth Zoltán szerint a következő időszakban további stabil növekedés várható az agrárfinanszírozásban és ezen belül a lízingkonstrukciók népszerűsége is nőhet.

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.