Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Szabad a pálya az M5-ösön, ugyanis múlt hét péntektől életbe lépett a matricás rendszer.
Fellélegezhetnek az M5-ös mellett fekvő települések lakói, a főváros és Kiskunfélegyháza között futó autópálya elvesztette Európa legdrágább gyorsforgalmi útja kétes címét.
A személygépkocsival közlekedők az eddig egyetlen útra kifizetett 3400 forintért az állami autópályákon érvényes havi matricákkal egy teljes hónapon át használhatják az M5-öst. A matrica ára egyelőre nem, valószínűleg csak nyártól emelkedik.
{p}A matricás rendszer várhatóan csökkenti majd az 5-ös út forgalmát is. A kamionosok azt mondják: nekik is jobban megéri, ha autópályán mehetnek. A matricás rendszer életbe lépésével egyidejűleg az 5-ös főúton a hét és fél tonnánál nehezebb járművek csakis célforgalomban haladhatnak át.
Közlekedéssel kapcsolatos az a hír is, hogy elfogadták az Európai Parlamentben azt a magyar módosító indítványt, hogy az észak-déli gyorsforgalmi út Lengyelországon, Szlovákián és Magyarországon át egészen az Adriáig vezessen. Az Európai Unió ezzel a döntésével arra mutatott rá, hogy hajlandó finanszírozni a 6-os közlekedési főút felújítását, összekapcsolását az észak-déli folyosóval.
Ez az infrastrukturális fejlesztés, az 5C jelű, Gdanszk-Zsolna-Pozsony között építendő út és a határainktól délre ugyancsak készülő autópályák összekapcsolása 240 kilométernyi magyarországi szakasszal, öt ország gazdasági fejlődését segíthetné.
E módosító indítvány nélkül északi szomszédainknál befejeződött volna az autópálya; a déli országhatár alatt ugyan javában építenek hasonlót az Adriáig, de hazánk kimaradt volna az uniós finanszírozásból. Az belépő tízek s az új piacnak is számító más országok érdekeit is szolgálhatja az autópálya vonalának elfogadott módosítása.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu