Koroncó dacol

Ha semmi sem változik, a lakosság és a forgalom biztonságának szavatolására az érintett önkormányzatok lezárják a Koroncó-Rábapatona közötti összekötő utat.

Hazai életTóth Gyula2005. 04. 29. péntek2005. 04. 29.
Koroncó dacol

A két település polgármestere, Horváth Lóránt és Kovács László a napokban személyesen vázolta a helyzetet a Szabad Földnek. Elmondták, hogy minden, a patonai elágazástól Győr felé bekövetkező baleset utábn településeiken keresztül vezetik le a 85-ös számú főút forgalmát. Kamionok százai dübörögnek át ilyenkor a falvakon, tönkrement az úttest, kátyúk százai veszélyeztetik az autózók életét. A helyzet megváltoztatására csak most, az engedetlenségi mozgalom hírére kaptak pénzt: a megyei területfejlesztési tanács adott 12 milliót.
A két települést összekötő út állami pénzből épült 1988-ban, ettől fogva Koroncó és Rábapatona nem zsáktelepülés többé. Időközben azonban az autósok is rájöttek arra, hogy a 83-as és a 85-ös főút között kiválóan használható átjáróként ez az út, s így szinte országos jelentőségűvé lépett elő. Az út egyre romlik, megépülése óta jóformán csak kátyúzzák, arra megy el az útkezelő önkormányzatok pénze. Teljes rendbetétele 80-100 millió forintba kerülne. A két település közösen indítványozta, hogy az utat vegye át az állami közútkezelő. A törvények szerint lehetőség van az útcserére, de ehhez a két útkezelőnek meg kellene állapodnia. Az állami közútkezelő ellenben nem akarja saját gondjait szaporítani.
Azt persze nem lehet kikötni, hogy az útra csak a két településen élők mehessenek rá. Kirakják ugyan a sebességkorlátozó táblát, de az két-három nap múlva eltűnik. A megyei önkormányzat közlekedési tanácsadója, Kalincsák István szerint a gondok megoldódnak a 85-ös főút 2009 és 2012 közötti időszakra tervezett korszerűsítésével.

Ezek is érdekelhetnek