Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Második nekifutásra sikerült eladni hazánk legpatinásabb gyárát, a Parád Kristályt, melyet még II. Rákóczi Ferenc fejedelem alapított. A napokban írták alá a szerződést - tudtuk meg Pintér Benedektől, a Mátraholding Rt. felszámolóbiztosától, aki arról azonban nem nyilatkozott, mennyiért vette meg a közel háromszáz éves üzemet a Kristály Manufaktúra Parád 1708 Kft. Az mindenesetre biztos, hogy első körben, júliusban 318 millióért kínálták a mintegy 450 millió forintos tartozást felhalmozott gyárat, akkor azonban nem érkezett érvényes ajánlat. Most ár nélkül hirdették meg a manufaktúrát, melyet végül magyar befektetők vettek meg.
- A parádi kristály hungarikum, melynek még az angol királyi udvarban is helye volt, ezért sem szabad hagyni, hogy elvesszen - hangoztatta az új főtulajdonos, Augusztini Tamás, akit vagyonvédelemmel és követeléskezeléssel foglalkozó budapesti cégének központjában kerestünk föl. Elképzelései szerint a belföldi forgalom növelésével és új külföldi piacokkal talpra állítható a mátrai gyár, ám a munkahelyteremtésben az államnak is részt kell vállalnia. Az elképzelések szerint a karbantartási munkálatok után, a jövő év elején mintegy száz dolgozóval indítják el a termelést, s két éven belül kétszázötven-háromszázra emelik az alkalmazottak számát.
Számítanak a régi alkalmazottakra, és szeretnék visszahozni a leálláskor hazaküldött erdélyi üvegfúvókat is. Emellett tervezik, hogy a manufaktúrában bevezetik a gépi gyártást is. A mátrai idegenforgalomra, a halódó gyári múzeum felélesztésére és a környező hét település összefogására is számít Augusztini Tamás abban, hogy megállítsa az üzem mélyrepülését. A tulajdonos reményei szerint a harmadik évben már nyereségesre fordíthatják az üveggyárat. Azt a sajtóhírt, hogy előző vállalkozása a cégbírósági adatok szerint több tízmillió tartozást halmozott fel, nem kívánta kommentálni, mert úgy véli, Parádon tiszta lapot nyithat.
Cégtörténelem
A társaság három évvel ezelőtti, 650 fős létszáma tavaly 450-re csökkent, majd újabb 130 dolgozó elbocsátására kényszerültek. A vállalkozás 2001-ben még nyereséget könyvelhetett el, s termékeinek 95 százalékát exportálta, igaz, már nem a saját márkanevén. Azután a cég folyamatosan elveszítette piacait, s 2003. évi vesztesége már elérte a 120 millió forintot. A cég ezt követően került csőd-, majd felszámolási eljárás alá.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu