Egy lyukat talált a parkoló kocsija tetején, eléggé meglepődött, amikor megnézte ezt a videót
origo.hu
Jövőre új szabályok léphetnek életbe, drágul az autópálya-matrica, változik az autótolvajok ízlése.
Kép:
2025: új áron az autópálya-matrica
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közzétette hogyan alakulnak 2025. január 1-jétől az e-matrica-árak. A D1-es, 10 napos matrica 220, a vármegyei matrica 230 forinttal drágul. A pótdíjak mértéke is változni fog: Alap pótdíj (60 napon belüli fizetés esetén): 26 640 Ft. Emelt pótdíj (60 napon túli fizetés esetén): 91 780 Ft. Viszont egy új szolgáltatás segíti az autósokat. Sokan elfeledeik, hogy van-e és mennyi ideig és mely megyére érvényes matricájuk. Ezt viszont most már le lehet kérdezni az interneten is. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. weboldalán az „E-matrica-lekérdezés indítása” feliratra kell kattintani, majd meg kell adni a felségjelet és a forgalmi rendszámot. Ezután megjelenik az éppen érvényes matricák listája.
Sok autót lopnak
Vannak kedvenc modellek, melyek sorra vezetik a lopási listákat. Ugyanakkor egyfajta divat is kimutatható, hogy éppen melyik kapósabb a másiknál. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) legfrissebb adatai szerint 2024 első félévében Citroënből már többet loptak el, mint tavaly egész évben, a hat havi Renault-körözések száma pedig megegyezik 2023 egészével. Hajszálnyival Peugeot-ból is több tűnt el most fél év alatt. Ugyanakkor a tolvajok még mindig leginkább a Volkswagenre, a Fordra, az Audira és az Opel, no és a Suzukikra koncentrálnak.
Biztonsági öv
A magyar rendőrség a ROADPOL éves terve alapján 2024. szeptember 16. és 22. között országos ellenőrzést tartott. A passzív biztonsági rendszerek megfelelő használatát figyelték. A rendőrök összesen 7312 esetben találkoztak olyan sofőrrel vagy utassal, aki nem kapcsolta be a biztonsági övét. Főleg a vezetők bizonyultak felelőtlennek: összesen 5649 pilóta nem kötötte be magát. Az egyenruhások 125 olyan esettel is találkoztak, amikor a gyermekbiztonsági rendszereket nem használták megfelelően. Összesen 8 olyan motorkerékpárossal szemben is intézkedtek, aki nem viselt bukósisakot. A tavaszi ellenőrzés eredményéhez képest ezúttal kevesebb szabályszegővel találkozott a rendőrség.
Hazai villanyautó-piac
A 2024 augusztusáig értékesített 5753 villanyautóból 2556 darab állami támogatással került forgalomba. Persze ez nem jelenti azt, hogy ezek az autók mind meg is érkeztek, és át is vették őket, márpedig addig az eladási statisztikában nem szerepelnek. Emiatt aztán az augusztusi eladási adatok kicsi lassulást is mutatnak: az 518 villanyautó 9%-os növekedést jelent az előző évhez képest, de ez jelentősen elmarad a korábban látott lendületes bővüléstől. Az eladások élén az elektromos járművek terén egy új szereplő, a BYD Seal áll, amelyből 56 darabot értékesítettek augusztusban. A Volvo EX30 a második helyre szorult, míg a harmadik helyen szintén egy BYD-modell, a Seal U SUV található. A Tesla Model Y visszakapaszkodott a top 5-be, ahol a negyedik helyen végzett, mögötte pedig az olcsóbb BYD Dolphin zárta az augusztusi értékesítéseket. Az éves eladási lista továbbra is a Tesla Model 3 és Model Y páros vezeti, de a Volvo EX30 szorosan követi őket.
Csökkenő gyártás
Az autógyártók sorra jelentik be, hogy visszább vesznek az elektromos autós fejlesztésekből és a gyártásból. Az ok egyértelmű: megállt a korábbi lendület, csökken az érdeklődés a villanyautók iránt. Közel húsz százalékkal zsugorodott az uniós újautó-piac augusztusban, s már csak minden hetedik eladott gépkocsit hajt elektromos motor. Viszont folytatódott a sima hibridek világszerte megfigyelhető, dinamikus előretörése az értékesítésben.
origo.hu
metropol.hu
life.hu
magyarnemzet.hu
delmagyar.hu
mindmegette.hu
origo.hu
origo.hu
metropol.hu
hirtv.hu