Mégsem utáljuk a reklámokat

Lila tehenek, gyantaszüzek, intelligens mosópor. Az unalomig ismételt, bárgyú reklámüzenetektől időnként a falra másznánk. Vagy mégsem?

Hírek, információkSzabad Föld Online2009. 07. 30. csütörtök2009. 07. 30.
Mégsem utáljuk a reklámokat

Nos, egy frissen közzétett nemzetközi kutatás szerint a fogyasztók egyáltalán nem utálják a reklámokat. Sőt! A megkérdezettek többsége szerint a reklámok amellett, hogy segítenek a választásban, hozzájárulnak a széleskörű, megbízható és olcsó termékkínálat megvalósulásához.

A Nielsen piackutató 50 országra kiterjedő felmérése szerint a fogyasztók nagy többsége úgy véli, a reklámok alapvető szerepet játszanak a gazdaság működésében. A válaszadók mintegy 80 százaléka úgy véli, a reklámtevékenység új munkahelyeket teremt, 72 százalékuk szerint hozzájárul a gazdasági növekedéshez. Emellett a megkérdezettek 68 százaléka úgy gondolja, hogy a reklámozás növeli a piaci versenyt, ami jobb minőségű és olcsóbb termékkínálatot eredményez, 81 százalékuk pedig egyetértett azzal az állítással, hogy a reklámok rendkívül hasznos támogatást nyújtanak a különböző sporteseményekhez és kulturális rendezvényekhez. Az emberek több mint kétharmada azért is hálás a reklámoknak, mert ezeknek köszönhetően bizonyos online, televíziós vagy nyomtatott médiatartalmak ingyen vagy nagyon olcsón hozzáférhetővé váltak.

A megkérdezettek a reklámok személyes hasznát is értékelték. 67 százalékuk úgy véli, hogy a reklámokban közölt információk hozzásegítik ahhoz, hogy vásárlásai során a legjobb döntést hozza. Emellett a többség azt is elismerte, hogy gyakran lát olyan reklámokat, amelyek tetszenek neki. A válaszadók 66 százaléka értett ugyanis egyet azzal az állítással, hogy a reklámokat gyakran találja szórakoztatónak, és ezek nem egy esetben komolyan felkeltik a figyelmét.

A reklámokkal szemben az európai fogyasztók a legkétkedőbbek, ugyanakkor a csendes-óceáni térségben élők, az afrikai, a latin-amerikai és a közel-keleti fogyasztók az átlagosnál nagyobb bizalommal fordulnak feléjük. Míg például az európaiaknak csak közel 50 százaléka tartja fogyasztói szempontból hasznos információforrásnak a reklámokat, addig a latin-amerikai válaszadók 82, a csendes-óceáni térségben élők 75, az észak-amerikaiak megkérdezettek 71 százaléka vélekedik így.

Forrás: ELTE-TáTK hírlevél

Ezek is érdekelhetnek