Motorizált rollercsoda

A szezon legkülönösebb közlekedési eszközét volt szerencsénk tesztelni az elmúlt napokban. A motoros roller, amely – honnan máshonnan – Kalifornia napsütötte utcáiról származik.

Hírek, információkSzücs Gábor2009. 07. 11. szombat2009. 07. 11.
Motorizált rollercsoda

A Go-Ped nevezetű motorizált lábtyű ott ugyan már jóval korábban meghódította a száguldás szerelmeseit, de nemrégiben elérkezett Magyarországra is, hogy ugyanezt tegye.

Az ötlet egy fiatalemberé, Vida Kálmáné volt, aki egyre jobban utált a városi dugóban beragadt autójában üldögélni, biciklizni sem szeretett, ámde rollerezni annál inkább. Kicsit körülnézett hát az internetnyitotta nagyvilágban, s máris a nevadai Minden nevű városka honlapján járt. A városka pedig éppenséggel a Go-Pedről nevezetes, amely mára a világ vezető márkája lett a motorizált rollerek között.

Kétfajta fő- és számtalan altípusa van. A csendes, környezetbarát Go-Ped változatokat villanymotor hajtja, mégpedig a súly/teljesítmény arányát tekintve a világ legerősebb villanymotorja. A szinte néma csendben, meghökkentő sebességgel haladó roller mindazoknak ajánlható, akik szeretnek egy kis feltűnést kelteni, de a környezetbarát közlekedést részesítik előnyben, valamint azoknak is, akik egyszerűen csak szórakozásra vágynak. Az akkumulátor hat óra töltés után nagyjából húsz kilométer megtételére képes, de állítólag hamarosan már lítiumos akkumulátorral érkeznek az új típusok, így a hatótávolság akár 40 kilométerre is megnőhet.

A zöld lelkű olvasók itt hagyják abba a cikket, ugyanis a benzinmotoros változatok következnek. Ezek bizony nem mondhatók kifejezetten csendesnek, ráadásul a négynél sokkal nagyobb teljesítményű két ütem hajtja a kereplőjüket, viszont minden őrültségre képesek! Amerikában kifejezetten az extrém sportok egyikének ajánlják, bajnokságok, bemutatók sztárja az aprócska, de méregerős masina, amely jól megállja a helyét a városi közlekedésben is.

Apropó, városi közlekedés! Kérdezzük Vida urat: hol megyen a roller, járdán, úttesten, bicikliúton, s kell-e rá például bukósisak? Mint kiderül, a közlekedési hatóságok egyelőre nem foglalkoznak ezzel a járművel (?), így aztán még nem tette rá kezét egyik hatóság sem. (Meglehet, addig jó…) De azért a bukósisak bizonnyal nem árt, estére pedig valami világításról is illő gondoskodni.

Bár – főleg a motoros változat – könnyedén elviszi akár 180 kilós (!) utasát Ecsertől Maglódig is, de a roller fő terepe vélhetően a város marad. Miután két mozdulattal összecsukható, ha messzebb megyünk, csak felrakjuk a buszra, villamosra, hogy aztán a cél közelébe érve ismét vígan rollerezzünk tovább.

(Még info: www.goped.hu)

Ezek is érdekelhetnek