Jobban szeretjük a kisboltot, mint a plázát

A GfK Hungária legfrissebb felmérése szerint a magyarok jobban kedvelik a különálló boltokat a plázáknál.

Hírek, információkSzabad Föld Online2009. 08. 16. vasárnap2009. 08. 16.
Jobban szeretjük a kisboltot, mint a plázát

Budapest belvárosában mindennapos látvány a lepusztult szellemboltoké. Sokak szerint a plázák az ingyenes parkolási lehetőséggel, a nyújtott szolgáltatások tömegével és a hatalmas választékkal könnyűszerrel elcsábítják a vevőket a kis boltoktól, így azok előbb-utóbb kénytelenek lehúzni a rolót. Valóban felfalják a nagy halak a kicsiket?

A GfK Hungária legfrissebb, bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatása szerint van jövője a kisboltoknak: a magyar vásárlók többsége ugyanis a különálló boltokat részesíti előnyben a bevásárlóközpontokkal szemben. A kutató cég négy bolttípust vett górcső alá: a városszéli bevásárlóközpontokat, a belvárosi plázákat, a különálló boltokat, illetve a városon belül kiépített bevásárló utcákat.

– A megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol leggyakrabban, és a kedveltség szempontjából is ez a legnépszerűbb bevásárlóhely forma. A vásárlók egynegyede város széli bevásárlóközpontokat látogat leggyakrabban, további egyötödük pedig belvárosi plázákat. A bevásárlóutcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák elsősorban – mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának szektormenedzsere.

A válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. Azok pedig, akik egyik bevásárlóhelyet sem kedvelik a négy közül – a megkérdezettek egyötöde – jellemzően a különálló boltokat választják bevásárláskor.

A városban lakók valamivel nagyobb arányban látogatják a belvárosi bevásárlóközpontokat (23%) szemben az ország egészére jellemző 18 százalékkal. Több mint egyharmaduk (37%) legalább hetente eljár a plázákba, míg az ország egészét tekintve ez az arány 31 százalék.

Az ideális bevásárlóközpont közel van, jól megközelíthető, könnyű benne eligazodni, és az árak szempontjából is széles a termékkínálat. Ezen kívül fontos a hosszú nyitva tartás és a nagy területű élelmiszerbolt megléte. Érdekes, hogy az ingyenes parkolás csupán a vásárlók 17 százalékának lényeges. Ez a kutatók szerint azzal lehet összefüggésben, hogy a lakosság nagy része rendszerint nem autóval jár bevásárolni, még a bevásárlóközpontokba sem.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek