Feldühödött tömegtől kellett megvédeniük a mentősöket a rendőröknek
magyarnemzet.hu
Átadás előtt áll a csongrádi híd, amely a rajta közlekedőknek nem egy meglepetést fog okozni.
Nem is csongrádi a csongrádi híd, merthogy közelebb van Szenteshez. Az viszont nem lehet vita tárgya, hogy alatta a Tisza folyik. Maga az átkelő erősen lepusztult az idők során, ráfért már egy kis kozmetikázás. Tavaly ősszel hozzá is láttak a felújításhoz, 750 millió forintot szántak rá.
Gyorsan teltek a hónapok, ám az 550 méter teljes hosszúságú építmény felújításával nem haladtak valami látványosan. Többször is átkeltem rajta mostanában, és mindig azt láttam, hogy tíz munkásból nyolc a korlátot támasztja, kettő meg szöszmötöl valamivel, persze ráérősen, jó magyar szokás szerint. Nem csoda hát, hogy ilyen sok időt vett igénybe ez a fél kilométernyi szakasz újjávarázsolása.
Persze erre is van magyarázat. A Mahíd-2000 Zrt. projektvezetője, Nagy Sándor tapasztalataimat meghallgatva azt válaszolta, valószínűleg azért támasztották a korlátot az embereik, mert várták, hogy megkössön a beton, vagy éppen az előkészítő szakasznál tartottak, amikor nincs mindenkinek feladata. Ez viccnek is jól hangzik, de hogy egy kicsit komolyabbra fordítsuk a szót: a csongrádi (szentesi) Tisza-hidat hétvégén az eredeti ütemterv szerint át kellett volna adni a forgalomnak, szaknyelven szólva, a kivitelezőknek „le kellett volna jönniük a pályáról”.
Ám újabb akadály merült föl. Például a tisztítás során kiderült, a mederhidat meg kell emelni, saruját ki kell cserélni. Ám ez nem befolyásolja a forgalomba helyezést, az után is tudnak dolgozni a hídszerkezet alatti felületeken.
Már meg lehet csodálni a felújított átkelőt, amely biciklisávval és kezelőjárdával bővült. Ez utóbbiról megtudtuk, hogy nem a gyalogosokat szolgálja, csak úgy van! Nekem az volt az első benyomásom, mintha karcsúbb lenne az autóút, úgy éreztem, hogy itt két kamion nem fér el.
Nagy Sándor projektvezető azonban megnyugtatott: ez csak optikai csalódás lehet, mivel a bővítés nem az útszélesség kárára történt. A szűkített méret az előírások szerint három és fél métertől négy méterig tarthat, a csongrádi (szentesi) híd esetében pedig négy méter áll rendelkezésre félpályánként. Tehát: ha elhúz egymás mellett két kamion, nem kell félni, a visszapillantó tükrük épen marad.
És most jön a java: minden uniós igénynek megfelelő, kétirányú kerékpárutat nyerünk majd a hídbővítéssel. Csakhogy a két és fél méteres biciklisáv csupán az átkelőn ékeskedik, se előtte, se utána nincs folytatása! A hírek szerint nem is lesz pénz a 451-es főút szélesítésére, illetve Csongrádot Szentessel összekötő kerékpárút építésére. Azt viszont többen már most borítékolják, hogy komoly baleseti csomóponttá válik a hídfeljáró, mert a bringásoknak át kell hajtaniuk a forgalmas úton, hogy a nekik kijelölt szakaszon haladhassanak át.
magyarnemzet.hu
mindmegette.hu
origo.hu
vg.hu
szon.hu
koponyeg.hu
nemzetisport.hu
vg.hu
szon.hu
nemzetisport.hu
nemzetisport.hu
origo.hu