Vegyes a magyar vállalatok megítélése

Csupán két magyar cég került fel a legjobb magyarországi hírnévvel büszkélkedhető vállalatok top tízes listájára. A Richter Gedeonon és a Molon kívül csak multinacionális cégek vannak az első tízben.

IparkodóSzabad Föld Online2009. 08. 15. szombat2009. 08. 15.
Vegyes a magyar vállalatok megítélése

A B&P BrandAktív márkatanácsadó és kommunikációs ügynökség 40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel, a vezetés, a társadalmi felelősségvállalás, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség szempontjából. Az eredmények szerint a legjobb reputációval sorrendben az Audi Hungária Motor Kft, GE Hungary Zrt, és Vodafone Magyarország Zrt. büszkélkedhet.

Érdekes, hogy a hasonló nemzetközi kutatások listavezetői általában az adott nemzet tekintélyes multinacionális vállalatai: Svédországban az IKEA, Japánban a Nintendo, Franciaországban a Christian Dior, Németországban a Lufthansa. A magyar vállalatok megítélése azonban vegyes képet mutat.


Az első tíz között szerepel a Richter Gedeon (5.) és a Mol (8.), a középmezőnyben a Waberer’s fuvarozó cég (14.) és a Pick Szeged (17.), míg a negyvenes lista sereghajtói között van az OTP Bank (30.), a Malév (39.) és a MÁV (40.).

– A magyar cégeknek elsősorban vízió és stratégia területén lenne mit tanulniuk a nagy multiktól – mondja Braun Róbert, a kutatást végző BrandAktív partnere. – Ugyanakkor a Richter és a Mol már ma is jónevű regionális csoportok, és melléjük rövidesen felzárkózhat a Waberer’s is, mely 14. helyezésével szintén jól cseng a magyarok fülében. Braun Róbert szerint Wáberer György cégbirodalmának nagy esélye van arra, hogy hírneve hamarosan a Richterével és a Moléval kerüljön egy szintre. A válság által megtépázott Picknek már nem ilyen jók a kilátásai, a húsipari csoport elsősorban múltjának köszönheti 17. helyét . A sereghajtó MÁV-ot nem kell bemutatni, hiszen ez a cég a rendszerváltás beteg állatorvosi lova –magyarázza a szakember.

Ezek is érdekelhetnek