Kivételt csak azok a weboldalak élveznek majd feltehetőleg ez alól, amelyek az elmúlt 10-20 évben magas márkaismertségre tettek szert.
Így készüljünk fel a 2021-es Oldal Élmény algoritmus változásra
Érdemes megjegyezni, hogy már 2020 májusában értesítette a felhasználókat a Google a Page Experience algoritmus 2021-es bevezetéséről, így ez nem lesz olyan hirtelen változás, mint amiket az elmúlt években tapasztaltak a SEO-SEM szakemberek.
Így elegendő ideje maradt még a legrosszabb állapotban lévő weboldalnak is arra, hogy egy igényes, egyedi és kiváló felhasználói élményt biztosító webes felületbe fektesse a pénzét.
Forrás: freepik.com
Milyen tényezőkre figyeljünk oda?
Igazából semmilyen újdonság nincs, így egy egyszerű keresőoptimalizálás elég szokott lenni arra, hogy felhozzunk egy webes felületet a modern felhasználói elvárásoknak megfelelően.
Ezek az alábbiak például:
- Weboldal sebessége
- Itt nemcsak a főoldalt kell optimalizálni, hanem mindent. Ez azt jelenti, hogy azonnal be kell töltenie a weboldalnak, és a további interakciókat követően (kattintás) pedig minden további aloldalnak és a rajtuk lévő összes tartalomnak is.
- Ha egy weboldal nem elég gyors, a user átmegy egy másikra, amely jobb felhasználói élményt nyújt majd neki.
- HTTPS, SSL megléte
- Ez az oldal biztonságát jelenti, mely akkor nagyon fontos, ha szenzitív adatokat tárol a webes felület. A nem biztonságos weboldalakat szinte egyből elhagyják a látogatók.