Mézfogyasztást ösztönző kampány indult

A kampányt beharangozó keddi budapesti sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: a kiváló minőségű hazai mézből mintegy 10 ezer tonna fogy el Magyarországon.

KözéletMW 2024. 11. 13. szerda2024. 11. 13.

Kép: A mézfogyasztásra, azon belül a hazai hársmézre hívja fel a figyelmet a kampány (illusztráció)

Natural,Organic,Honey,In,Glass,Jar,,Honey,Dipper,And,Honeycombs
A mézfogyasztásra, azon belül a hazai hársmézre hívja fel a figyelmet a kampány (illusztráció)
Forrás: Shuttterstock

Feldman Zsolt felidézte: az Európában megtermelt méz az európai fogyasztás mintegy 60 százalékára elegendő, korábban ez a hiány jó hátszelet adott a magyar méztermelésnek. Az elmúlt években ugyanakkor megerősödtek az Európai Unión kívülről érkező olcsó mézek, mézhamisítványok, amelyek jelentős károkat okoznak a minőségi mézet előállító magyar méhészeti ágazatnak – emelte ki.

FELDMAN Zsolt
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a mézfogyasztást, kiemelten a hársméz fogyasztását népszerűsítő kampányt beharangozó budapesti sajtótájékoztatón a Normafa Rendezvényházban 2024. november 12-én Forrás: MTI Fotó: Kocsis Zoltán

Az államtitkár szerint 

különösen fontos a magyar méz fogyasztásának növelése, ezt támogatja a most induló kampány is.

Felhívta a figyelmet arra, hogy

nagyon sok múlik a fogyasztókon, azon, hogy közvetlenül termelői mézet vásárolnak, illetve az élelmiszerüzletekben a 100 százalékban hazai termelésből származó mézet választják.

A fogyasztók tudnak a legtöbbet tenni egyrészt a saját egészségükért, másrészt a magyar méhészetért és annak jövőjéért – fogalmazott.

Ez is érdekelhet

Feldman Zsolt kiemelte, hogy a kormányzat a saját eszközeivel tesz lépéseket. Felidézte egyebek mellett, hogy évekig tartott, de 

elérték, hogy egyértelmű legyen a különböző országokból származó mézkeverékek jelölése az Európai Unióban.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: 2018 óta szerveznek mézfogyasztást ösztönző kampányokat. Jelezte, hogy a tízezer tonna hazai fogyasztásból mintegy hatezer direkt termelői értékesítés során fogy el. 

A november–decemberi időszakban a hársméz előnyeit népszerűsítik, ami közvetlenül a termelőktől vásárolható, a kereskedelmi láncoknál nincs.

Az Agrármarketing Centrum a kampány során szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a termelői mézeknek különböző ízviláguk és egészségre gyakorolt hatásuk van, így érdemes a különlegesebb fajtákat is megismerni – mutatott rá az ügyvezető.

Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke ismertette: az idei kampánnyal főként a hársmézre fókuszálnak, ez Magyarországon a fajtamézek között az egyetlen olyan, amely őshonos növényről, az ezüstlevelű hársfáról származik.

Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint 

2024-ben Magyarországon 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. 

A méhsűrűség négyzetkilométerenként 13 méhcsalád Magyarországon, ez a legmagasabb a világon. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, Magyarországon évente 10 ezer tonna fogy el.

Ez is érdekelhet

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek