Közélet
A közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányának köszönhetően várhatóan 2026-ban átadják a Baptista Szeretetszolgálat új Tábitha Gyermekhospice Házát, amelynek megépítésére csaknem 520 millió forint gyűlt össze - mondta a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Kép: Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója beszédet mond a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által alapított szakmai díjak átadásán a Thália Télikertben 2024. december 11-én, Fotó: Kovács Attila, Forrás: MTI
Altorjai Anita felidézte: amikor kiderült a kampány idei célja, még sokan aggódtak, miként lehet a témáról, a gyermekhospice ügyéről úgy beszélni, e tevékenységet oly módon bemutatni, hogy az „megfogja" az embereket, megrázkódtatást viszont ne okozzon. E folyamat szerinte sikeres volt, ugyanis „partnerek voltak a nézők", amit a felajánlások összege is mutat - mondta.
Mint mondta,
a közmédiás kollégáknak köszönhetően az emberek pontosan látták, milyen célra fordítják majd a támogatásokat, miként élnek a támogatott családok, hogy miként működik a Tábitha Ház, miért lesz jobb sok családnak az épület megvalósulása.
Kitért arra, hogy a statisztikák szerint évente körülbelül 1500 gyerek hal meg Magyarországon, és közülük 700-800 azoknak a száma, akik súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek.
„Rájuk különösen oda kell figyelni, az utolsó lehetőséget is meg kell ragadni, hogy minél tovább köztünk lehessenek" - hívta fel a figyelmet, rámutatva: a létesítményben folyó munka csillogó szemeket, mosolygó arcokat eredményez.
Hozzáfűzte:
azt sem lehet kizárni, hogy amíg a beteg gyerekek „egy kicsit tovább köztünk vannak", a tudomány segítségével megtalálhatják a gyógyírt azoknak, akiknek most még nem tudják a segítséget biztosítani.
Beszámolt arról, hogy a több mint ezer négyzetméteres, a mostani kettő mellett már nyolc szobát magában foglaló új Tábitha Ház alapjait májusban tették le, és a 2026-ig tartó felépítésének lehetőségét az adományokkal teremtik meg. Az épületet a legkorszerűbb műszerekkel szerelik föl, a gondozóknak is megfelelő elhelyezést biztosítanak, és minden tekintetben európai színvonalú létesítmény jön létre.
Mint mondta,
a közmédia a jövőben folyamatosan hírt ad a ház megvalósításáról, így - a korábbi kampányoknak megfelelően - mindenki pontosan nyomon követheti, hogy adománya hova, milyen helyre került.
A műsorban elhangzott, hogy a Jónak lenni jó! kampányok elmúlt tizenhárom évében csaknem hárommilliárd forint gyűlt össze. Ezzel kapcsolatban Altorjai Anita azt mondta: a közmédiának Magyarország legnagyobb médiavállalataként a legerősebb szerepet, missziót kell felvállalnia a mostanihoz hasonló ügyekben.
„Hitelesen, felelősséggel próbáljuk meg minden évben segíteni azokat a szervezeteket, azokat a rászorulókat, akik gondoskodást igényelnek. Ebben partner Magyarország, sőt a határon túliak is, hiszen mindenhonnan sok adomány érkezik" - emelte ki Altorjai Anita, aláhúzva: mindezt a közmédia által végzett társadalmi szerepvállalással lehet hatékonyan elérni.
Altorjai Anita a műsorban köszönetet mondott a mostani és a korábbi kampányokban részt vevő minden közmédiás kollégának is, mert szerinte ők ugyanúgy szívvel-lélekkel segítették a siker elérését, mint az adakozók.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu