Nőtt a rozé borok népszerűsége Magyarországon

A rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő gazdag zamatvilágát a fehérborok frissességével és üdeségével, piacilag pedig keresett szegmensét jelentik a magyar boroknak – hangsúlyozta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a XXV. Jubileumi Miklós-napi rozé borversenyen, pénteken az AM közleménye szerint.

KözéletMW 2024. 12. 06. péntek2024. 12. 06.

Kép: A rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő gazdag zamatvilágát a fehérborok frissességével és üdeségével, Fotó: fornStudio, Forrás: shutterstock

rozé borok, népszerűség, Miklós-napi borkostoló
A rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő gazdag zamatvilágát a fehérborok frissességével és üdeségével
Fotó: fornStudio Forrás: shutterstock

Feldman Zsolt a Kunszentmiklóson tartott rendezvényen rávilágított a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának tavalyi felmérésére, amely szerint 2017-hez képest 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött. A megkérdezettek 96 százaléka kifejezetten azt a gyümölcsösséget keresi a borban, amelyet a belföldön előállított rozé nyújt – mind karakterben, mind üdeségben, mind frissességben – írták.

rozé bor, borfogyasztás, népszerűség, Miklós-napi borkostoló
 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás
Fotó: schame / shutterstock

Az elsőként rozét fogyasztók nagyobb valószínűséggel válnak borfogyasztóvá, mint az elsőként fehér- vagy vörösbort fogyasztók. Ezért az államtitkár szerint érdemes lehet az édesbor mellett ebben a borfajtában gondolkodni, ha a kezdő borfogyasztók belépő borkategóriájáról beszélünk - áll a közleményben.

A Miklós-napi borverseny a rozé borokra koncentrál

Feldman Zsolt eredeti ötletnek nevezte a borverseny azon koncepcióját, amely mindig Miklós-napon, a Miklós nevet magában foglaló településen zajlik, és eleinte kizárólag csak Miklós keresztnevű borbírálók működtek közre. A Miklós-napi borverseny mára a legjelentősebb, rozékra fókuszáló hazai megmérettetés – közölték.

Az államtitkár kitért arra is, hogy az első bor más élményekkel való összekapcsolása a Nemzeti Bormarketing Stratégiában első helyen szerepel, amit a fiatalok megszólítása követ. Stratégiai cél a boreladás növelése, a magyar bor megfelelő pozícionálása, a célcsoportok meghatározása és elérése, illetve a fenntarthatóság erősítése – tudatta az AM.

Ez is érdekelhet

Habár a magyar árutermelő szőlőültetvények többségét ma már fenntartható módon művelik a gazdálkodók, a fejlődéshez a termelőknek kiemelkedő lehetőséget jelenthet az új Agrár-környezetgazdálkodási támogatási programban (AKG) való részvétel. Egy hektár ültetvényre a kötelező alapvállalásaik után évente 892 eurónak megfelelő forintösszeget kaphatnak a szőlőtermelők, további szabadon választható környezetbarát gyakorlatok alkalmazása esetén ez a támogatási összeg még maximum 133 eurónak megfelelő forintösszeggel növelhető. A gazdálkodók támogatási kérelmeiket december 23-ig nyújthatják be – írták.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek