Több mint 8 százalék borravalót adtak a fogyasztók a hazai vendéglátóhelyeken idén

A bankkártyás fizetések adatai alapján jól kirajzolódik a borravalózási szokások szezonális jellege: a magyar vendégek nyáron adnak a legtöbbet a vendéglátóhelyeken, míg az év elején és végén jóval visszafogottabbak – közölte a Teya Magyarország az MTI-vel.

KözéletMW 2025. 12. 25. csütörtök2025. 12. 25.

Kép: Illusztráció, Fotó: Nicoleta Ionescu, Forrás: Shutterstock

Több mint 8 százalék borravalót adtak a fogyasztók a hazai vendéglátóhelyeken idén
Illusztráció
Fotó: Nicoleta Ionescu Forrás: Shutterstock

Bankkártya-használati adatok szerint a magyar fogyasztók 8,12 százalék borravalót adtak a hazai vendéglátóhelyeken idén – közölte a Teya Magyarország kedden az MTI-vel, kétezer vendéglátóipari hely általa üzemeltetett POS termináljainak adatai alapján.

A Magyarországon összesen mintegy 20 ezer vállalkozás kártyaelfogadó terminálját üzemeltető szolgáltató ismertette: 

a teljes évet vizsgálva a karácsonyi időszakig, júliusban adták a vendégek a legtöbb, 11 százalékot meghaladó borravalót a vendéglátó egységekben, az év többi időszakában ez az érték átlagosan 6 és 10 százalék között alakult.

Az év folyamán a legalacsonyabb borravalót tipikusan év végén, október-decemberben, illetve év elején, január-februárban hagyják a fogyasztók, míg a legtöbbet a nyári hónapokban, június-augusztusban.

Ez is érdekelhet

A Teya Magyarország szerint a 

borravaló magyarországi szintje összhangban van a közép-kelet-európai régió szintjével, ugyanakkor jelentősen alacsonyabb az Amerikai Egyesült Államokban mért 15-20 százalékos iparági átlagoknál.

A Magyarországon működő Teya Hungary Zrt. a londoni központú Teya cégcsoport egyik leányvállalata. A fintech szolgáltató 2019-ben alakult, a cég digitális megoldásait több mint 300 ezer ügyfél használja. A Teya Magyarország 2020 óta a hazai kártyaelfogadói piac szereplője.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!