Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Reggel azon járt az agyam: vajon tényleg ez lesz-e az utolsó óriásdugóval kezdődő napom? Ma délelőtt átadták az M0-s M3-t és M4-t összekötő szakaszát, a jövő héten az M6 autópálya M0-ás és érdi tető közötti szakaszát, majd a hónap végén a Megyeri hidat, vagyis a forgalom egy része el is kerülheti Budapestet.
Vajon a kamionok hány százaléka tér át az új útra, s közelíti meg az M4-t, M5-t, netán az M6-t és M7-M1-t az kerülő úton? Mert elméletileg jó dolog nem átvágni a kriminális közlekedési helyzetű fővároson, de mi lesz a szinte napról napra bekövetkező balesetekkel, melyek az M0 forgalmát teszik rendre tönkre? Akkor megint mindenki a főváros útjaira hajt?
A teherautók egy ideig megtehetik ezt, egyelőre nem tiltják ki Budapestről őket, de egy biztos, a főváros vezetése már korábban egyértelművé tette, a város nem lehet átjáróház. Vagyis bizonyos utakról kitiltják őket, s másokat is csak borsos használati díj lerovása mellett vehetnek igénybe. Mert mi is a helyzet ma? 84 ezer fővárosi tehergépkocsi mellett naponta 120 ezer átvonuló kamion, billencs, kisteherkocsi vág át az utakon. Így már januárban várható, hogy szigorodnak a feltételek. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. úgy becsüli, hogy a 120 ezerből 18-22 ezer teherautó hajthat majd az M0-ra, s kerülheti el Budapestet.
Az M0-ás ma átadott keleti szakaszának hossza 26,5 kilométer, csaknem 48 milliárd forintba került. A kétszer kétsávos úton a megengedett legnagyobb sebesség 110 kilométer óránként.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu