Lusta nebulónak is élmény lesz iskolába járni, és a gyerekek versengenek majd, hogy felelhessenek. Legalábbis erre az ideális helyzetre engednek következtetni a jövő iskolájának foglalkozásai, amelyek alatt a diákok játékosan ismerkedhetnek meg az űrkutatás eredményeitől kezdve az emberi értékekhez való viszonyuláson át a molekuláris biológia alapjaival.
A második félévét kezdte meg a Jövő iskolája című kiállítás és bemutató a fővárosi Jövő Háza Központban, ahol a jövő tanárai korszerű pedagógiai módszerekkel tartanak foglalkozásokat: feladatokkal aktivizálják, nevelik együttműködésre a 6-18 éves korú diákokat. Az oktatók - megváltozott szerepükből adódóan - a háttérből irányítják, támogatják a velük együttműködő tanulókat. A gyerekeknek olyan tudást közvetítenek, amelyek a lexikális, illetve a mindennapi élethez elengedhetetlen ismereteken túl a készségek, képességek elsajátításához szükségesek.
A 9. évfolyamos diákok például a fizika és a földrajz tananyagának szemléltetésekor beleláthatnak az űrkutatás mindennapjaiba: megismerkedhetnek az űrkutatás fizikai alapjaival, történetével, és közösen dolgozzák fel a témakör kiállítási anyagát. A 11., 12. osztályosok biokémiai és genetikai tantárgyának jó alapozója lehet a mikrobiológiai foglalkozás, amelyen a gyerekek megtudhatják egyebek mellett azt is, hogy sok tulajdonságunk nem a géneken múlik, magunk alakíthatjuk őket.
Mint kiderült, a következő nemzedékek és oktatóik már nem krétával írják fel a számtanpéldákat a fatáblára, hanem interaktív "okos táblán" dolgoznak. Valójában egy számítógépes képernyőn, az egykori krétának pedig egy műanyag pálca a megfelelője, amellyel a tanulók maguk irányíthatják a "táblán" szereplő információkat, s azokat elképzelésük szerint ki is egészíthetik Az egyes témákhoz képeket, rajzokat, grafikonokat rendelhetnek, ami érdekessé teszi a témafeldolgozást és segíti a megértést.
A XXI. századi modern oktatásra kíváncsi gyerekeket és felnőtteket a tanév végéig várja a Jövő iskolája.