Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egy mosógép zaját keltené csupán az a repülőgép, amelynek tervét angol és amerikai mérnökök vázolták, s amelynek, ha megvalósulna, a repülőterek közelében élők örülnének különösen, hiszen főleg ők szenvednek az egyre növekvő és így egyre zajosabb repülőforgalomtól. A fejlesztők maguk is ennek jegyében dolgozták ki és mutatták be a SAX-40 terveit a minap az angol fővárosban, mivel szerintük is a zaj az egyik legfőbb akadálya a repülőforgalom fejlesztésének.
A hangtalan repülő fő jellemzője, hogy egyetlen szárny terül szét a törzs fölött (az általánosan használt csőszárnyak helyett), így küllemét tekintve hasonlít a hadászatban alkalmazott lopakodókra. (A szárnyon nincs sem függőleges, sem vízszintes vezérsík - ezek a zaj fő előidézői a leszállás során.) A különleges szárny, illetve az ehhez igazított új forma révén a gép kisebb sebességgel képes a levegőben maradni és halkabban tud leszállni. A fejlesztés része az új, hatékonyabb üzemanyag-fogyasztású motor is, amelyekből három van a gépen, és ezek nem a szárnyak alatt (mint általában), hanem a géptest hátsó és alsó részén foglalnak helyet. Mivel a levegőt fölülről szívják be, az így keletkezett erős zajt a szárnyak jórészt fölfogják, így a gép csendesen landolhat.
A SAX-40 szárnyfesztávolsága 68, teljes hossza 44 méter, e méreteivel egy Boeing 767-eshez hasonlít. Utasterében 215 férőhelyet alakítottak ki. Szakemberek szerint a terv megvalósítása nemcsak hogy sokba kerül, de komoly kockázattal járó vállalkozás, így a hangtalan gép próbarepülése még akár évtizedekig is várathat magára.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu