Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Vége a találgatásoknak: Törőcsik Mari súlyos betegségéből felgyógyulva visszatér a színpadra. De nem májusban és nem a Nemzetiben.
Kép: Budapest, 2009. március 26. Törőcsik Mari. Fotó: Ujvári Sándor
„Jaj, nem is fésülködtem! A kalaphoz meg már öreg vagyok, az csak egyetlen idős hölgynek áll jól, Bara Margitnak” – jegyezte meg a nagyszámú fotóriporter és újságíró láttán Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze a ma délelőtti sajtótájékoztatón, melyet Alföldi Róberttel, a Nemzeti Színház főigazgatójával közösen tartott. Kettőjük mondandója hamar véget ért, de minden lényeges részlet elhangzott.
Alföldi Róbert először a sajtónak üzent: eddig nem azért nem adtak információt arról, hogy Törőcsik Mari játssza-e a főszerepet Webster Amalfi hercegnő című darabjában, mert bármit is titokban akartak volna tartani, a hallgatásnak csupán az volt az oka, hogy nem tudtak volna pontos információkkal szolgálni. Mostanra felszállt a fehér füst: Törőcsiknek azt javasolták az orvosok, hogy még ne térjen vissza a színpadra, legyöngült immunrendszerének nem tenne jót a próbákkal és az előadásokkal járó megterhelés. A bemutatóról a színház nem akart lemondani, ezért új szereplőt kellett keresniük, akit Sinkó László személyében meg is találtak. „Rossz hír a színháznak, hogy Törőcsik Mari nélkül mutatjuk be a darabot, annak viszont örülhetünk, hogy jövőre még több terhet tehetünk a vállára” – mondta Alföldi Róbert.
„Megőrültek, Robi?! Negyven kilósan, hetvenhárom évesen én játsszak el egy életerős, ötvenéves férfit?” – ezzel hívta fel telefonon a főigazgatót a művésznő, amikor elolvasta az Amalfi hercegnő szövegkönyvét. A rendező, Balázs Zoltán viszont ragaszkodott az elképzeléshez, s amikor Velemben meglátogatta a leendő főszereplőt, azzal vette le a lábáról, hogy azt mondta neki: „A maga agyára van szükségem!” Mit lehet erre válaszolni? Csak azt: „Menjünk fejjel a falnak!” Ami pedig utána következett, arról Törőcsik Mari a jelenlévőknek annyit mondott: „Azt nem lehet hisztériának nevezni…”
Alföldi három hete az otthonában kereste fel Törőcsiket. Amiről beszélniük kellett, azt nem lehetett telefonon elintézni. Történt ugyanis: amikor Schwajda György lett a kaposvári színház igazgatója – akivel a művésznő tíz szép évet töltött együtt a pályán –, s elígérkezett neki egy vendégjátékra. Egy percig sem gondolkozott rajta, mivel a rendező az az Anatolij Vasziljev lesz, akivel szintén meghatározó volt a szakmai találkozása. Igen ám, de Törőcsik Mari mégis csak a Nemzeti Színház színpadán szeretett volna betegsége után először játszani, őt viszont az ősszel Kaposvárra várják. „Kapok én ezután magától szerződést?” – kérdezte félve Alfölditől, aki egy huszárvágással megoldotta a dilemmát: meghívta az előadást a Nemzetibe is.
Noha Alföldi nem könnyen „adta ki” színésznőjét, mégis megbékélt a helyzettel, különösen azután, hogy Vasziljev levelet írt a színháznak, melyben megköszönte az igazgatóság nagyvonalú gesztusát, mellyel lemondott Törőcsik új bemutatójukban való közreműködéséről, s neki ajándékozta visszatérése lehetőségét, mégpedig Marguerite Duras Naphosszat a fákon című darabjában.
Törőcsik Mari nagyra értékeli Alföldi Róbert nagyvonalúságát, jól esik neki Balázs Zoltán rendező ragaszkodása is, s meg is ígérte neki, legközelebb akár egy kétmondatos szerepet is elvállal a kedvéért. Ja, és Alföldi a sajtótájékoztató végén megnyugtatta a poklokból visszatért színésznőt: a következő évadra is szerződtetni fogja.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu