Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Küzdelmes idők várnak az eddig a környékükön egyeduralkodónak számító helyi rádiókra: a reklámbevételek mindenhol csökkennek. A versenyben az dönt, ki mennyire ásta be magát a jó években.
Kép: KecskemŽt, 2009. febru‡r 27. Helyi r‡di—, Gong R‡di—, H‡jas Barnab‡s mősorvezetÎ. Fot—: Ujv‡ri S‡ndor
Tizenkilenc megyéből tizenötben számított piacvezetőnek a helyi rádió 2008-ban: a helyi információval különböző mértékben és minőségben kiegészített, az országos adókhoz hasonló zenei választékot kínáló megyeszékhelyi rádiók arattak a piacon az elmúlt években. A válság őket sem kíméli, ami elsősorban a reklámbevételeken érződik. A hallgatók, úgy tűnik, nem pártoltak el tőlük – annak ellenére sem, hogy kéretlen konkurenciát kaptak a kortárs könnyűzenét sugárzó MR2 Petőfi alakjában.
A Csongrád megyében piacvezető Rádió88 nem reagált megkeresésünkre: a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint az adó hallgatottsága egy év alatt majd’ tíz százalékot esett, de még így is vezet a térségben.
– Tíz éve nem változik lényegesen a hallgatottságunk, tartjuk vezető helyünket – mondja Tőzsér Judit, a kecskeméti Gong Rádió tulajdonosa. A helyi információkra és a zenére is nagy hangsúlyt helyező Gong helyi stúdiókat épített ki Bács-Kiskun, Pest és Csongrád megyében, ezzel növelte a besugárzott területe nagyságát.
Tőzsér Judit szerint az új Petőfi indulását észre sem vették; eddig a reklámbevételeken sem érezték meg a válságot. Hirdetőiknek hatvan százaléka helyi gazdasági szereplő, a többit az országos marketingügynökségeken keresztül szerzik.
– A három békéscsabai székhelyű rádió közül mikor melyik vezet a hibahatáron belül – fogalmaz a Csaba Rádió igazgatója, Glasz László. A Petőfi rádió nekik sem jelentett konkurenciát. – Ezzel az adóval kapcsolatban egy elvi dilemma zavar: hogy közszolgálati rádió létére kereskedelmi rádióként viselkedik – mondja Glasz, de hozzáteszi: bizonyos napszakokban inkább a Kossuth rádióval kell versenyezniük. A megyében az országos hálózatot építő Rádió 1 tűnik a legkomolyabb riválisnak: az utolsó adatok szerint 2008 őszére egy negyedév alatt tíz százalékot javított hallgatottságán.
– Ezek a rádiók csak annyi saját műsort készítenek, amennyit a médiatörvény előír, a maradék időben átveszik egy országos központ műsorát – magyarázza az igazgató, majd pontosít: a hálózatokkal a hirdetési piacon a legnehezebb versenyezni. – Létezik egy országos tendencia, ami független a válságtól: a televíziós reklámpiacon olyan nagy a verseny, hogy az áraik alámennek a rádiós hirdetéseknek is, így elszipkázzák erről a piacról a hirdetőket.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu