Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Hajrá, boldogság! főhőse Poppy, az örökké vidám, bolondos, harminc éves londoni tanítónő, vélhetően egyike a filmtörténet legboldogabb karaktereinek. Pedig az őt megteremtő rendező, Mike Leigh nem éppen a boldogság ábrázolásáról híres a filmjeiben.
Mike Leigh az angol film egyik legnemesebb hagyományát folytatva, a szociálisan érzékeny, realista mozi jeles alkotója. Történetei legtöbbször egyszerű emberek hétköznapjaiba engednek bepillantást, ezek a hétköznapok pedig ritkán vidámak. Szóval első ránézésre azt is mondhatnánk, Mike Leigh ezzel a boldogan ugrabugráló nőszeméllyel teljesen szembefordult az eddigi stílusával. Pedig nem: most is egy egyszerű ember hétköznapjait ábrázolja. Egy emberét, aki egyszerűen boldog, és ehhez nincs szüksége okokra. Ráadásul az ábrázolás ugyanolyan realista, a társadalmi környezet részleteire érzékenyen figyelő, mint a többi filmjében.
Szükség is van erre az aprólékosságra, hiszen pont az válik izgalmas kérdéssé: mit tudnak kezdeni egy ilyen makacsul boldog lánnyal azok, az önhibájukon kívül boldogtalanságba süppedt, de ahhoz aztán foggal-körömmel ragaszkodó figurák, akiket Mike Leigh olyan jól ismer? A tanítónő tükröt tart nekik, a legtöbben pedig nem szeretik, ha tükröt tartanak a boldogtalanságuk elé. De egy moziterem székében ülve egy fokkal könnyebb a szembenézés az ő tükrével, a saját boldogságunk kérdésével foglalkozni pedig sosem felesleges.
Pláne egy olyan film segítségével, ami mindeközben roppant szórakoztató is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu