A rendező, Samuel Maoz a saját és három katonatársa túlélésért folytatott véres küzdelmét hozta fájdalmasan közelbe. Michael Moore Kapitalizmus: Egy szerelmi történet címmel a pénzvilág Amerikájáról festett szociálisan érzékeny, másfelől elég demagóg képet. Oliver Stone szabadsághősként éljenezte Hugo Chávez venezuelai elnököt dokumentum riportfilmjében. Bálványozó tömeg, Che Guevara-trikós fiatalok és néhány, a dél-amerikai diktátor ellen tüntető honfitársa kíséretében hatalmas népszerűségnek örvendett a fesztiválpalota vörös szőnyegén bevonuló Chávez. A nehéz témájú versenyfilmek (világvége-jövendölések, kőkemény akciómozik, horrortörténetek) fesztiválján jól megfért egymás mellett az USA-ellenes propaganda az amerikai mítosszal. Ez utóbbit a Disney-Pixar animációs alkotói, John Lasseter és csapata tiszteletére rendezett látványshow képviselte.
A Mostra ütőerének számító Hotel Excelsior partijainak, gasztronómiai és borkóstolóinak Szicília volt a főszereplője. Nem csoda, hiszen Giuseppe Tornatore a szülőföldjéről, Bagheriáról szóló nyitófilmmel, a Baaríával hallatott magáról. A rendező harmincmillió euróból, a Berlusconi-örökös Pier Silvio producersége alatt kivitelezte minden idők legdrágább olasz szuperprodukcióját. Werner Herzog A mocskos zsaru New Orleans-i feldolgozásával Nicolas Cage-t állította reflektorfénybe. A Coppola unokaöcs mellett George Clooney, Matt Damon, Colin Firth, Ethan Hawke vonzotta a legtöbb nézőt a mozitermekbe. Clooneynak valóságos magánszám „jutott” egy paranormális képességű katona szerepében. Hollywood legirigyeltebb agglegénye olasz szerelme, Elisabetta Canalis társaságában mutatkozott. Mindez nem zavarta Clooney őrült (meleg!) rajongóját, aki „Csókolj meg, George!” felkiáltással nekivetkőzött a nemzetközi sajtótájékoztatón. „Szép a nyakkendőd, mindjárt jön érted a mentő” – válaszolta a világsztár a felhevült férfinak.