Adomány gombnyomásra

Hazánkban egyedülálló kezdeményezés a 13600 – Adhat vonal indulása. Ez lesz az első olyan szolgáltatás, mely nemcsak egyszerre tud akár 100 közhasznú szervezetet támogatni, hanem mögötte áll a legfontosabb adományozási portál, az adhat.hu, valamint a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány is.

LakóhelyemSzücs Gábor2012. 05. 27. vasárnap2012. 05. 27.
Adomány gombnyomásra

Mindez a három nagy hazai mobil- és távközlési szolgáltatóval – a Magyar Telekommal, a Telenor Magyarországgal és a Vodafone Magyarországgal –, valamint a T-Home-mal együttműködve valósul meg. (A legfrissebb információ: már tárgyalnak az Invitellel is, ami azt jelenti, hogy az egész országból, szinte bármilyen készülékről hívható lesz a vonal.) Az Adhat vonal tudnivalóiról Kökény Dalmát, a NIOK programvezetőjét kérdeztük.

– Elsőként is tán azt: mi ez a 13600?
– Egy telefonszám, amelyet tárcsázva a hívó adományozhat, illetve eldöntheti, hogy a rendszerbe került száz közhasznú szervezet közül kit akar támogatni.

– És hogyan dönt?
– Úgy, hogy beüti az általa preferált szervezet 00 és 99 között lévő kétjegyű kódját. Hogy a kódok melyik szervezethez tartoznak, arról a honlapunkról szerezhet információt: www.adhat.hu.

– Mennyivel tudja segíteni a hívó a hívott anyagi helyzetét?
– Egy hívás 250 forintot ér.

– Emlékeim szerint korábban is működött már valamilyen segítségvonal. Miért gondolják, hogy ez egy egyedülálló kezdeményezés?
– Valóban van egy hasonló rendszer, a nemzeti segélyvonal, azonban az csak jelentős tragédiák – vörösiszap-katasztrófa, árvíz – idején működik. A 13600 viszont állandóan hívható, s így a nem feltétlenül katasztrofális körülmények között is segíthetünk az általunk választott szervezeten.

– Másutt is működik hasonló rendszer?
– Csehországban, Szlovákiban, de más euró¬pai országokban is már évek óta működnek azok a hívószámok, melyeken keresztül telefonhívással vagy SMS-sel lehet a civil szervezetek projektjeihez adományokat gyűjteni. Ezt a lehetőséget szerettük volna megteremteni mostantól a Magyarországon működő civil szervezetek számára is, ráadásul így már nemcsak egy-egy szervezet juthat saját telefonszámhoz, hanem jóval szélesebb kör számára válik elérhetővé ez a lehetőség. Fontos tudni, hogy az Adhat vonal igénybevételére csak közhasznú szervezetek jogosultak. A programot működtető NIOK Alapítvány célja, hogy a remélhetően június elejei indulás és a szervezetek kiválasztása után egy olyan adományozást segítő rendszer álljon üzembe, amely gyors, kényelmes, ugyanakkor átlátható és megbízható adománygyűjtési lehetőséget nyújt a szervezetek és az adományozók számára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek