Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A fogyasztók megtévesztéséért szabott ki 28 milliós bírságot a K&H-ra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A bank és a hozzá tartozó biztosító reklámjai két esetben is félreérthetőnek bizonyultak.
Kép: Drive safety this car is very well protected (focus on the car), Fotó: Helder Almeida
Akár 100 százalékos visszatérítéssel kínált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást két éve a K&H Biztosító, csak azt felejtették el hozzátenni, hogy az ingyen biztosítás igen sok feltételhez kötött, s hiába látták sokan a reklámot, közülük csak igen kevesen juthattak valójában a visszatérítéshez. Az ügylet a biztosítóhoz kapcsolódott, most mégis a bankot büntették 8 millióra - ennek oka, hogy a reklám tartalmát utóbbi határozta meg.
Ennél nagyobb büntetést is kapott a K&H: 20 millió forintot kell fizetniük egy másik megtévesztő reklám miatt. Az ingatlanfedezet mellett nyújtott jelzáloghitelekhez kapcsolódóan 2006-ban indítottak otthonvédelmi programot, melyhez számos ingyenes szolgáltatást kínáltak. A reklám szerint az ügyfelek ingyen módosíthatták a szerződést, díjmentes elő-és végtörlesztést, esedékesség-átütemezést, futamidő-hosszabbítást kérhettek, és ingyen életbiztosítás is járt nekik. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy a díjmentes szolgáltatások némelyikét a bank csak egy bizonyos határidőig (az akció meghirdetésétől számított egy-két évig) biztosította, az ingyen életbiztosítás pedig nem nyújtott teljes hitelfedezetet, csak egymillió forintig fizetett. A bank így nem tartotta be a hirdetéseiben ígérteket és megtévesztette ügyfeleit - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal, indokolva az összesen 28 milliós büntetést.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu