Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A lengyel turistákat Berlin mellett ért súlyos katasztrófa után tettek közzé egy felhívást, amely sürgeti a nemzetközi idegenforgalmi ipart: tegyen többet a turisták védelméért. Jelenleg évente 25 ezer turista hal meg az utakon szerte a világon – és ez a szám megduplázódhat.
A lengyel turistabusz 47 utassal és két sofőrrel spanyolországi nyaralásból tért haza, amikor Berlin közelében, az A10-es autópályán egy felhajtóról egy Mercedes kanyarodott elé. Az autó valószínűleg megcsúszott az esőtől vizes úton, a busz elé sodródott és ütközött vele. A busz vezetője félrerántotta a kormányt, emiatt a busz belerohant egy felüljáró tartópillérébe.
A balesetben 12 utas azonnal meghalt – a 13. már a kórházban halt bele a sérüléseibe –, 15 állapota súlyos vagy kritikus, 14-en pedig szerencsére csak könnyebben sebesültek meg. Az áldozatok mind lengyelek. A balesetet okozó Mercedes vezetője – egy 37 éves nő – ugyancsak a sérültek között van.
A mentésben 250 tűzoltó és rendőr vett részt, mentőhelikopterek egész raja vitte kórházba a sérülteket. A helyszínre sietett Donald Tusk lengyel miniszterelnök és Ewa Kopacz egészségügyi miniszter. Angela Merkel német kancellár a berlini lengyel nagykövetségen találkozott a lengyel kormányfővel
A lengyelek tragédiája után nem sokkal látott napvilágot a Nemzetközi Autószövetség Alapítvány (FIA) és a Tegyük Biztonságosabbá az Utakat elnevezésű kampány jelentése, amely szerint a következő tíz évben megduplázódhat azoknak a turistáknak a száma, akik a nemzetközi barangolásuk közben a közutakon vesztik életüket. Ez a szám jelenleg is magas: minden évben 25 ezer turista hal meg az utakon. Ha nem történik semmi az utazók védelmében, akkor 2020-ra az áldozatok száma 45 ezerre emelkedhet, 2030-ra pedig megháromszorozódhat.
A jelentés szerint – amelyet éppen a Turizmus Világnapján tettek közzé – a turisták nagyon sebezhetőek, mert a világon roppant eltérőek a közlekedési szokások, más és más a közlekedési kultúra. A turisták pedig hajlamosak arra, hogy olyan kockázatokat vállaljanak az idegen országokban, amelyeket otthon nem: bukósisak nélkül motoroznak, nem használják a biztonsági övet, „átveszik” a helyi autóvezetési szokásokat, nem biztonságos autókat bérelnek. A megoldás az lehetne, hogy a turistacsoportok vezetői – éppen gazdasági erejüknél fogva – kikövetelnék a biztonsági intézkedéseket a helyi fogadó cégeknél.
A jelentés olyan nemzetközi egyezményt tart szükségesnek, amely globálisan szabályozná a közúti közlekedést, az útfenntartást, s amelyből világosan kiderülhet, hogy melyek azok az országok, ahol a közlekedés magas vagy közepes kockázatokkal jár, illetve az utazónak hol és mikor kell az intő jelekre felfigyelnie.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu