Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Fontos figyelmeztetés mindazoknak, akik Kínában repülőgépre szállnak: lehet, hogy a pilóta azt sem tudja, hol a magassági kormány.
A kínai polgári (kereskedelmi) légügyi igazgatóság (CAAC) tavaly kiterjedt vizsgálatot végzett, hogy a pilóták végzettsége – vagyis diplomája – megfelel-e a követelményeknek, nem utolsósorban az utasok biztonságának.
Kiderült, hogy a sok ezer pilóta közül több mint 200 hazudott repülési tapasztalatairól, az ezekről kiállított papírjai pedig hamis. Az ilyen ügyekben érintett pilóták fele olyan légitársaságnál dolgozott, amelynek egyik repülője nemrég végzetes balesetet szenvedett. A Shenzen Airlines leányvállalata, a Henan Airlines gépe augusztusban egyszerűen elvétette a leszállópályáját. A roncsok között 46 ember vesztette az életét, 54-en túlélték a katasztrófát. Az ok: a szakszerűtlenség.
A CAAC vizsgálódásai nyomán kiderült, hogy 2008-2009-ben a kínai kereskedelmi légi járatok több mint 200 pilótája hazudott repülési tapasztalatait illetően, meghamisította a papírjait, illetve „kiszínezte” repülési múltját. Az érintettek között vannak katonai pilóták, akik a kis gépekről váltottak át a hatalmas kereskedelmi járatokra.
A kínai polgári repülésügyi hatóság mindenesetre a földre szállította a hamis diplomával rendelkező pilótákat, s megkezdte a repülők múltjának átvizsgálását. Furcsa, hogy a CAAC bejelentette: nem tudja garantálni, hogy a kereskedelmi légitársaságok megszabadultak minden olyan pilótától, akinek repülési múltja legalábbis kétséges.
A vizsgálatok középpontjában természetesen a halálos szerencsétlenséget okozó Henan Airlines-ra összpontosul, de Kína nem tekinthet el attól, hogy a nemzeti légi ipar a világ leggyorsabban fejlődő iparágaihoz tartozik: tömegesen igényli a hivatásos pilótákat, szerelőket, légi irányítókat. A statisztika is lemaradt, mert a felmérések 2006-ra vonatkoznak: akkor 11 ezer kereskedelmi pilóta dolgozott Kínában, ám azóta több százan csatlakoztak a „flottához”.
A BBC augusztus végén összeállította a nemrég történt repülőgép-szerencsétlenségek kronológiáját. Ebből kiderült, hogy nem a fejlett ipari országokban, hanem az úgynevezett fejlődő világban – Indiában, Pakisztánban, Líbiában, Etiópiában – történtek a katasztrófák. Ezek az országok nincsenek felkészülve a felgyorsult légi forgalomra, technikai berendezéseik sem megfelelőek – ezen gyorsan változtatni kell, ha a globalizációt és az utasok biztonságát mindenki komolyan veszi.
Kína csak a felszín, ahol sok mindent „kopiznak” – a repülésbiztonság egyelőre nem tartozik ezek közé...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu