Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Áttörte a fúrópajzs az utolsó métereket, összeért a két alagútszakasz: ezzel befejeződött a világ leghosszabb alagútjának a fúrása. A mintegy hétmilliárd euróból épülő svájci Gotthárd-alagút szerves része lesz Európa gyorsvasút-hálózatának.
Svájc lakosai csaknem húsz éve döntöttek úgy, hogy vállalják a fejenként 250 ezer forintnak megfelelő költséget, amivel az Alpok megóvásához járulnak hozzá. Ugyanis a svájci Alpok évi 1,2 milliós teherautó forgalma jelentősen megterheli a környezetet. A kamionok a növény- és állatvilágot veszélyeztetik és fokozzák a már így is gondot jelentő talajeróziót. Azzal, hogy a vasútra terelik majd a teherszállítás jó részét, jelentősen csökken a környezetszennyezés is.
Az Alpok alatt húzódó 57 kilométeres alagút a mérnöki munka bravúrja. A hét évvel ezelőtt kezdett grandiózus vállalkozás teljes megépülése után napi háromszáz vonat közlekedhet majd az alagút kettős járatán, a személyszállító szerelvények akár 250 kilométeres sebességgel is száguldhatnak.
Az alagutat, amely a svájci Erstfeldet köti össze az olasz Bodióval, várhatóan 2017-ben nyitják meg. Két, egymással párhuzamosan futó járatának legnagyobb átmérője 9,5 méter, a kiásott kőzet súlya elérte a 24 millió tonnát.
Az alagúton közlekedve a mostani 3,5 óráról 2,5-re csökken a Zürich–Milánó távolság.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu