Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A természeti és egyéb katasztrófák hetekig, de akár hónapokig is lekötik a médiák figyelmét. Nincs ez másképp a Japánban történt eseményekkel sem. Egy felmérés szerint hasonlóan nagy arányban követik a Japánból érkezett híreket, mint ahogy azt a haiti földrengés vagy az indiai-óceáni cunami esetében tették. Ne csak érdeklődjék, most segíthet is!
Döbbenten áll a világ a Japánban történt földrengés, majd annak következtében kialakult cunami pusztítása előtt. A Pew Research Center kutatása szerint minden második amerikai hírfogyasztó komoly figyelmet szentelt a történéseknek.
Az összehasonlítások szerint az amerikaiak a japán helyzetről szóló híreket hasonlóan nagy arányban nézték, hallgatták, olvasták, mint a korábbi katasztrófákról tudósítóakat. 2010-ben a Haitit megrázó földrengés eseményeit tízből hat médiafogyasztó követte feszült figyelemmel, míg 2005-ben az Indonéziát, Srí Lankát és más dél-ázsiai országokat érintő, rendkívüli erejű cunamiról adott beszámolóknak 58 százalékuk szentelt jelentős érdeklődést – olvasható az ELTE hírlevelében.
A híradások szerepe azonban nem merülhet ki annyiban, hogy a tudjuk, mi történt. Japán most a világ segítségére szorul, s ehhez mindenki hozzájárulhat. Hazánkban az Ökumenikus Segélyszervezet országos adománygyűjtést indít, hogy segítse a katasztrófa károsultjait. Ennek érdekében a Telenor, a T-Mobile, a T-Home, a Vodafone, az Invitel és a UPC elindítja a 1749-es segélyvonalat, melyen keresztül hívásonként és SMS-enként 200 forintnyi támogatást lehet adni a segélyszervezeten keresztül a rászorultaknak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu