Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Érdekesen alakult az elmúlt 100 évben a nők szerepe a reklámipar szemszögéből. Mert míg anno csupán lelketlen teremtések voltunk, mára mi lettünk a legfőbb döntéshozók.
Először éppen száz évvel ezelőtt ünnepelték kontinensünk számos országában a nők napját, ám akkor hazánkban erről még szó sem esett. Ehelyett a Pesti Napló egy érdekes felmérésről számolt be: egy meg nem nevezett személy a női vásárlói szokásokat vizsgálta, s kiderült, hogy „a modern nők általában kegyetlen, lelketlen teremtések”, akiknek a kegyetlenkedése leginkább vásárlás közben megfigyelhető, mivel ilyenkor „valóságos zsarnokokká válnak”. A felmérés 100 bolti eladó tapasztalatain alapult, ami szerint a megkérdezettek 100 százaléka szívesebben szolgál ki férfiakat.
Ehhez képest mára igencsak megváltozott a helyzet. A felmérések szerint a nők a fogyasztási termékek és szolgáltatások vásárlása során a döntések 80 százalékára hatást gyakorolnak – írja a Menedzsmentfórum. Ez azt jelenti, hogy ma a nők a vásárlási döntéshozók: mind a hagyományos területeteken – mint a divat, élelmiszer, mosószer –, mind pedig a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Azonban ma még mindig a férfi a fő célpontja a marketing kommunikációnak – elég csak a reklámozók első számú fegyverére, a fedetlen női testrészekre gondolnunk. Mint figyelemfelkeltő eszköz, alkalmazása egy-egy termék eladásakor szinte minden esetben célba ér. A jövőben pedig azok a vállalkozások lehetnek sikeresek, amelyek felismerik a nők igényeit, és a nőt mint piaci potenciált. Persze ez nem azt jelenti, hogy az urak vonuljanak ki a marketingszakmából: nekik is marad 20 százalék a vásárlói döntésekből...
Forrás: FeminaGroup Média
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu