Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Mindenki jól jár – ezt ígérik az akciók. Vehetünk így nyelv- vagy táncórát, pelenkát, netán új cipőt. A közösségi vásárlás két esztendeje indult hazánkban, de máris havi százezer kupon talál gazdára. A fiatal városi nők szenvedélyesen gyűjtögetnek…
Kép: Kupon, vásárlás, pénz, forint, kedvezmény, akció, árleszállitás 2012.12.17. fotó: Németh András Péter, Fotó: Nemeth Andras Peter
Az illatszerbolt biztonsági őre kivételesen nem gyanakvóan méreget, hanem mosolyogva nyújt felém valamit. Mi más lenne, mint a kuponfüzetük? A cipőbolt előtt 20%-os árkedvezményt nyújtó lapocskát osztogatnak: élhetek vele, ha azonnal veszek egy csizmát. Otthon már csak félig összevagdalt újságokat találok: egyik szemfüles családtagom kivagdosta belőle az összes bónuszt. A korosabb vásárlók talán gyanakodva figyelik az új „őrületet”, de a fiatalok sebesen lecsapnak a lehetőségekre. A kuponvadászat már nemcsak a pestiek sportja, hanem vidéken is egyre többen élhetnek a lehetőségekkel…
A világhálón egyes oldalak azzal kecsegtetnek, hogy helyettünk alkudnak, vagyis jól lenyomják az árakat. A cégeknek, szolgáltatásoknak pedig azért éri meg engedményt adni, mert így a reklámjuk bombabiztosan célba ér, nem landol a papírkosárban a szórólapjuk. A szemfüles vevők villámgyorsan lefoglalják és „felvásárolják” a bónuszokat, melyekre átlagosan 5500 forintot költenek, amivel az árak tetemes részét megtakarítják. A hazai kuponos cégek – a legnépszerűbb közösségi oldalakon is nyomulnak – pedig már milliárdos üzletet bonyolítanak le. Akad, mely mindent árul, és olyan is, amelyik az otthonülő kismamákra szakosodott, a sok kicsi sokra megy mottóval: náluk is találunk mindent – a méztől a rollerig. Nemrégiben a piacvezető Bónusz Brigád a második születésnapja apropóján összegzést készített: kiderült, hogy a kuponokkal vásárlók kétharmada nő, s közülük is főleg a 18–34 éves városiak csapnak le a leggyakrabban erre a lehetőségre. A „kuponvadászok” főként a szépségükre és az egészségükre költenek, így a fogyáshoz és az arcápoláshoz kapcsolódó bónuszok voltak igen kelendőek, de a hajbeültetés és a fodrászat is népszerűnek számított. Szép számmal akadtak, akiket a fogfehérítés csábított, de a mellplasztika és más „szépítészeti” beavatkozások is népszerűnek számítottak. Sőt feltűnően sokan esküdtek a kuponos halpedikűrre.
Jó néhányan az utazást is így próbálták minél olcsóbban megúszni: kétharmaduk belföldi úti célt választott, egyharmaduk külhonban pihent. A magyar tulajdonú Bónusz Brigád szerint a híveik két év alatt csaknem 4 milliárd forintot spóroltak meg. Még azt is kiszámolták, hogy a jóvoltukból utazó „brigádtagok” hetven repülőgépet töltenének meg. Így telt wellnessre, tánciskolára, masszázsra, ételre, italra – sőt még kultúrára is: ha a megvásárolt könyveket egymásra raknák, magasabbra érnének, mint az Eiffel-torony.
Kaphatunk már kupont SMS-ben vagy ajándékba a közüzemi szolgáltatótól, de sokan a közösségi oldalakon gyűjtögetik a bónuszaikat – itt a gyorsaság is számít, mivel az ajánlat esetleg néhány nap múlva lejár. Az internetes csapatszellem azzal az előnnyel járhat, hogy a többi „mániás brigádtag” értékelését, hozzászólását is elolvashatják a szörfölők a kiszemelt szolgáltatásról. Ha például a fotón az elegánsnak tűnő, „csilivili” szálloda valójában egy lepukkant panzió, vagy ha egy étteremben csigalassúsággal szolgálják ki a „potyázó” kuponosokat, akkor annak hamarosan híre megy a vásárlók csoportjában.
A kuponmánia igazi veszélye persze az, hogy az árengedménynek örvendve olyasmit is levadászik Éva lánya, amire az égvilágon semmi szüksége sincsen. Ez ellen azonban nincs, aki megvédje a gyűjtögetésre teremtett nőt…
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu