Roncsderbi a Tirrén-tengeren

Minden idők legnagyobb hajómentési művelete kezdődött hétfő reggel kilenc órakor Olaszország nyugati partjainál, a Giglio-sziget közelében: a Costa Condordia talpra állítása. A tengerjáró 2012. január 13-án itt futott zátonyra, a fedélzetén 4229 emberrel.

Ország-világ(markos)2013. 09. 20. péntek2013. 09. 20.

Kép: TOPSHOTS This combination made on September 17, 2013 shows a file picture taken on June 23, 2012 showing the Costa Concordia near the harbour of Giglio Porto (top) and a picture of the Concordia after being pulled upright (down) in the biggest ever project of its kind on September 17, 2013. Thirty-two people died when the ship, with 4,200 passengers onboard, hit rocks and ran aground off the island of Giglio on January 2012. The Costa Concordia cruise ship wreck was turned upright on September 17, 2013 off the Italian island of Giglio in the biggest ever salvage operation of a passenger ship, officials said. "The parbuckling operation has been completed. We have reached zero degrees (vertical)," said Franco Gabrielli, the head of the civil protection agency which has overseen the project. AFP PHOTO/ VINCENZO PINTO, Fotó: VINCENZO PINTO

-
TOPSHOTS This combination made on September 17, 2013 shows a file picture taken on June 23, 2012 showing the Costa Concordia near the harbour of Giglio Porto (top) and a picture of the Concordia after being pulled upright (down) in the biggest ever project of its kind on September 17, 2013. Thirty-two people died when the ship, with 4,200 passengers onboard, hit rocks and ran aground off the island of Giglio on January 2012. The Costa Concordia cruise ship wreck was turned upright on September 17, 2013 off the Italian island of Giglio in the biggest ever salvage operation of a passenger ship, officials said. "The parbuckling operation has been completed. We have reached zero degrees (vertical)," said Franco Gabrielli, the head of the civil protection agency which has overseen the project. AFP PHOTO/ VINCENZO PINTO
Fotó: VINCENZO PINTO

A tragédiának a két eltűnt mellett 30 halálos áldozata volt, köztük egy magyar állampolgár. A hajó helyrebillentése az eredeti tervekhez képest két órával később kezdődött, egy heves éjszakai vihar miatt ugyanis a teljes infrastruktúrát újból ellenőrizni kellett. A több mint 114 ezer tonna tömegű, 290 méter hosszú óceánjáró felállításakor a környezetkárosító anyagokat itatóvásznak segítségével kötötték meg, a kiúszó törmelékeket pedig hálókkal és felfújható csapdákkal tartották a roncs közelében. A mentést végzők vizsgálatai szerint a hajótest belsejében mintegy 237 köbméter szennyezett víz található, ami a közeli Giglio-sziget természetes vizeit veszélyezteti. Felállítása után a hajót rögzítették, és az oldalára erősített, vízzel teli tartályokkal tartják egyensúlyban.

A már most is több mint 600 millió eurós (180 milliárd forintos) költségével a Costa Concordia roncsainak egy közeli kikötőbe történő elszállítása minden idők legdrágább hajómentési művelete lesz.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek