Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Sűrűn változik a KRESZ, és ezúttal is könnyen találtunk példát a kapkodásra. A biciklisekre vonatozó balesetveszélyes szabály eltörlésével viszont nem kapkodnak.
Kép: kresz tábal kerékpár bicikli közlekedés forgalom tiltás belváros ferenciek tere 2014 02 23 Fotó: Kállai Márton
Semmiképp sem vetekszik a kőbe vésett törvények erejével a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása című gyűjtemény (közismertebb nevén: KRESZ). Az utóbbi két évtizedben ugyanis meglehetős szaporasággal változtatgatják - most is ilyesmi előtt áll.
Hamarosan azokban az útkereszteződésekben, ahol hosszú ideig kell várakozni, a jelzőlámpákon vagy egy kiegészítő táblán visszaszámláló működik. A gyorsforgalmi utakon az esetleges torlódáshoz érkező autósok pedig - megelőzendő a ráfutásos baleseteket - lassításukra a vészvillogó kötelező működtetésével figyelmeztetik a mögöttük haladókat. A KRESZ paragrafusaiban egységesítik a közúti táblákat, mert az elmúlt 40 évben a hasonlókból sokféle született. A motorosok használhatják a nappali menetjelző lámpát, lévén ez a viszonylag kicsi átmérőjű fényforrás nem vakítja el a szembejövőt, de távolról is jól észlelhető. (Amúgy volt idő, amikor a zöld fény a sárgára váltás előtt pislogott; a sárga villogót pedig már minden erőteljesebb lassításnál bekapcsolják a sztrádalovagok.)
Az e-útdíj bevezetésével egyidejűleg megtiltották a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek átmenő forgalmát az alsóbb rendű úthálózaton. Azonban egyes térségekben a díjköteles szakaszokról a mellékutakra terelődés az előzetesen becsülttől jelentősen elmaradt. Ezért a megyén belüli célforgalomban a súlyhatár általánosságban 12 tonnára nő, így a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bekerül a kedvezményezettek közé. (Egyetértek, de nálam ez kapkodásnak számít: talán a tapasztalathoz kellene igazítani az előírásokat, nem a jóslatokhoz vagy a remélt bevételekhez.)
Az illetékesek a tervezett változásokról várták a közlekedők véleményét is. Mivel most erről lemaradtam, máris feliratkozom a következő megkérdezésre. Tehát a gépjárműközlekedés szakértőinek szíves figyelmébe ajánlom: szeretném, ha a kerékpárosok nem közlekedhetnének az egyirányú utcákban a forgalommal szemben. Nem csak azért, mert az engedélyezést megelőzően is gondolkodás nélkül megtették (tisztelet a kivételnek), de minek ott szívjóságból, szánt szándékkal balesetveszélyt teremteni, ahol nem muszáj? Lehet, hogy Nyugat-Európában ez így sikk, csak éppen arrafelé létezik hozzá rendes aszfalt és közlekedési kultúra. Csendben tudakolom: ha nekem jobbról, de egyirányú utcából érkezik egy biciklis, egyetlenként miért kell nki elsőbbséget adnom? Csak nem azért, hogy e balga engedékenység "jutalmaként" minden ilyen útkereszteződésben még néhány közlekedési táblát kitehessenek?
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu