Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A malajziai légitársaság MH370-es gépén utazók hozzátartozói – a kormányfő jóvoltából – SMS-ben, első kézből értesülhettek a hírről: a repülő minden kétséget kizáróan elveszett, túlélők nincsenek. A bizonyítékok alapján az utasszállító az Indiai-óceánba zuhant. A döntő érvet az Immarsat műholdtársaság szolgáltatta, nem pedig a tengerben talált roncsokra alapozták a feltevést.
Közben történt néhány váratlan fordulat is az ügyben. Kiderült, hogy az egyik pilótát felszállás előtt egy ismeretlen nő hívta fel. A nőt nem sikerült azonosítani, mivel telefonkártyája vásárlásakor hamis adatokat adott meg – Malajziában csak személyazonosságival lehet telefonkártyát venni. Ez a tény azt a gyanút erősíti, miszerint a pilótát eszközül használták fel a gép eltérítéséhez.
Több országból jelezték, hogy Ausztráliától 2500 kilométerre nyugatra roncsok láthatók az óceánban. A francia külügyminisztérium múlt vasárnap közölte, hogy műholdjuk gyanús tárgyakat észlelt, az amerikai haditengerészet pedig olyan berendezést akar a térségbe küldeni, amellyel akár a repülőgépek fekete dobozát is fel lehet kutatni.
Eltűnt gépek nyomában
Heteken át kutattak a Malaysia Airlines légitársaság MH370-es járatszámú repülőgépe után, annak hollétéről és az eltűnés körülményeiről rengeteg feltételezés kelt szárnyra.
Talán sosem tudja meg a világ, pontosan mi történt az utasszállítóval, de ez az eset sem lenne példa nélküli.
A légi baleseteket számon tartó Aviation Safety Network adatai szerint 1948 óta 83 repülőgép-baleset maradt örök homályban. E mostani eset kapcsán rövid összeállítást készítettünk az utóbbi évtizedek legnagyobb repülőgép-szerencsétlenségeiről.
ÉLETBEN MARADTAK
Regény, majd film is készült abból a szerencsétlenségből, amelyet tizenhatan éltek túl egy 72 napos megpróbáltatás után. Az uruguayi légierő charterjárata 45 emberrel a fedélzetén 1972. október 13-án a rossz látási viszonyok miatt egy 3600 méter magasan lévő vulkán hófödte csúcsának ütközött az Andokban. A gépen utazott többek között egy rögbicsapat is. Összesen 27 ember maradt életben, később közülük többen egy lavinaomlásban vesztették életüket. A túlélőknek kevés élelmük és vizük maradt, halott társaik húsával táplálkoztak. Végül két túlélő az Andokon átkelve szerzett segítséget.
HIDEGZUHANY
A Korean Airlines (KAL) Boeing 747–230B típusú, New Yorkból Szöulba tartó gépét 1983. szeptember 1-jén lőtte le egy szovjet vadászrepülőgép a a Japán-tenger felett. Mind a 269 személy életét vesztette. Az esetet a hidegháború legjelentősebb eseményei között tartják számon, bár eleinte Moszkva tagadta az incidenst. Az oroszok szerint a gép kémkedett, mivel letért az eredeti útvonalról. Egy későbbi vizsgálat megállapította, navigációs hiba okozta a repülőgép irányváltását.
VISSZAUTASÍTOTT AJÁNLAT
A japán légitársaság Tokióból Oszakába tartó, Boeing–747-es repülőgépe 1985. augusztus 12-én, 40 perccel a felszállás után nekicsapódott a Takamagahara-hegynek. 520-an haltak meg, négyen azonban a csodával határos módon túlélték a balesetet. A közeli amerikai légi támaszponton észlelték az utasszállító segélykérését, meg is találták a baleset helyszínét. A japán hatóságok azonban elutasították az amerikai segítséget, több túlélő halálát okozva ezzel.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu