Másfél évtizede már vizsgálták: néhány árvízzel később elkezdték

Kellemetlen, amikor alig döcög a vonat ott, ahol 160-nal mehetne – például árvíz miatt. Az udvarba benéző Duna pedig sosem hívott vendég. Már épül a gát. Elkezdődött a gátrendszer kiépítése Komárom és Almásfüzitő között.

Ország-világK. F.2014. 07. 29. kedd2014. 07. 29.
Másfél évtizede már vizsgálták: néhány árvízzel később elkezdték

A tervek szerint jövő augusztusra végeznek a munkálatokkal: mintegy tizenöt kilométeren erősítik meg a régi védművet, illetve építenek új gátat. A védmű 30 ezer ember lakóhelyét óvja meg az árvizektől Komárom, Almásfüzitő, Dunaalmás, Mocsa és Naszály területén. A beruházásra 7 milliárd forint áll rendelkezésre uniós forrásokból.

Fontos az is, hogy a gátak ugyanakkor a Bécs–Budapest vasútvonalat is megóvják majd a folyam esetleges támadásaitól. Korábban árvizek idején megesett, hogy az óránként 160 kilométeres sebességű vasútforgalmat korlátozták: tavaly júniusban három hétig nem jártak a vonatok ezen a szakaszon – 40 méteren mosta el a Duna a vasúti ágyazatot a sínek alól –, s egy ideig azután is csak csigatempóban gördülhettek.

A gát kiépítéséhez 700 ezer köbméter anyag felhasználásával számolnak.

Megnyugtató a környék lakóinak, hogy a homokos kavics javát nem teherkocsikkal, hanem vízi úton szállítják Dunaalmásról a helyszínre. Nyugalom jövő nyár végén köszönt igazán a környékre, a munkálatokat az időjárás és a Duna vízállásának függvényében akkorra tervezik befejezni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek