Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kellemetlen, amikor alig döcög a vonat ott, ahol 160-nal mehetne – például árvíz miatt. Az udvarba benéző Duna pedig sosem hívott vendég. Már épül a gát. Elkezdődött a gátrendszer kiépítése Komárom és Almásfüzitő között.
A tervek szerint jövő augusztusra végeznek a munkálatokkal: mintegy tizenöt kilométeren erősítik meg a régi védművet, illetve építenek új gátat. A védmű 30 ezer ember lakóhelyét óvja meg az árvizektől Komárom, Almásfüzitő, Dunaalmás, Mocsa és Naszály területén. A beruházásra 7 milliárd forint áll rendelkezésre uniós forrásokból.
Fontos az is, hogy a gátak ugyanakkor a Bécs–Budapest vasútvonalat is megóvják majd a folyam esetleges támadásaitól. Korábban árvizek idején megesett, hogy az óránként 160 kilométeres sebességű vasútforgalmat korlátozták: tavaly júniusban három hétig nem jártak a vonatok ezen a szakaszon – 40 méteren mosta el a Duna a vasúti ágyazatot a sínek alól –, s egy ideig azután is csak csigatempóban gördülhettek.
A gát kiépítéséhez 700 ezer köbméter anyag felhasználásával számolnak.
Megnyugtató a környék lakóinak, hogy a homokos kavics javát nem teherkocsikkal, hanem vízi úton szállítják Dunaalmásról a helyszínre. Nyugalom jövő nyár végén köszönt igazán a környékre, a munkálatokat az időjárás és a Duna vízállásának függvényében akkorra tervezik befejezni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu