Kilencedszer is a magyar termékekért

Az eső sem jelentett akadályt – pedig volt belőle bőven. A kilencedik Coop Rally mezőnye a nehezített körülmények ellenére is végigjárta a dél-dunántúli régiót, hogy ismét hirdesse a kiváló magyar termékeket. A két nap alatt nyolc helyszínen lezajlott szakmai program résztvevői csütörtök reggel indultak útnak Dunaharasztiból, s péntek délután már a Veszprém megyei Gic községben hajtottak át a célkapun. Ez idő alatt rengeteg izgalmas és fontos kulisszatitokra is fény derült.

Ország-világMunkatársunktól2014. 09. 19. péntek2014. 09. 19.
Kilencedszer is a magyar termékekért

Idén is kiváló hangulatban rajtolt el a Coop Rally, és bár felhőtlennek korántsem volt nevezhető az idő, a versenyzők kedvére ennek épp az ellenkezője volt igaz. Izgalmakban bővelkedett a több mint 700 kilométeres út, amelyet idén nyolcvannál is több autóban tettek meg a résztvevők.

A mezőny ellátogatott a Zwack Unicum, a Kométa 99, a Sole-Mizo, a Sió-Eckes, az Unilever és a Gici Tej gyáraiba, emellett megtekintett 2 COOP logisztikai központot is, így a Mecsek Füszért pécsi és a POLUSCOOP Zrt. veszprémi telephelyét. A Coop Rally évről évre azért indul útnak, hogy felhívja a figyelmet a hazai termékek kiválóságára.

Idén sem volt ez másként, így a verseny minden állomásán lehetőségük volt az érdeklődőknek arra, hogy betekintsenek egy-egy minőségi élelmiszer elkészítésének titkaiba, és meg is kóstolják azokat. A Sole-Mizo gyárában például a gyártósorról frissen leguruló Túró Rudi, a Gici Tej üzemében pedig a csapból folyó nyers tej kápráztatta el az ízek szerelmeseit.

A Siónál az almalé gyártásának fortélyaival lehetett megismerkedni, az Unilever veszprémi Algida Jégkrémgyárában pedig kiderült, hogyan készülnek a társaság hazánkban is közkedvelt jeges édességei. Mindeközben a versenyzők játékos feladatok segítségével tudtak meg rengeteg hasznos és érdekes információt az idei rali egyes állomásainak otthont adó cégekről.

A Coop Rally azonban jóval többről szól, mint nemes versengésről. Ahogy azt Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke megfogalmazta: a szakmai program a hazai élelmiszeripar ünnepe, amelynek képviselői bár az autókban ülve talán versenyeznek egymással, de valójában épp így hirdetik az együttműködés és a jó kapcsolatok elengedhetetlenségét.

Az esemény arra is felhívja a figyelmet, hogy a sikeres munkához elengedhetetlen a termelők, a feldolgozók és a kereskedők érdekeinek összeegyeztetése – hangsúlyozta Bognár Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc- felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

Nagy bejelentésekből sem volt idén hiány: míg a Kométa 99 Zrt. tájékoztatóján kiderült, hogy a cég márkatermékeiben a jövőben egyáltalán nem lesz szója, glutén és laktóz, addig Gicen sor került a COOP és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács közötti megállapodás aláírására. Természetesen sokakat foglalkoztatott az orosz embargó, ami nehéz helyzetbe hozhatja a termelőket.

A Sió például ennek a problémának az enyhítése érdekében a velük kapcsolatban álló termelőktől a megszokottnál jóval nagyobb mennyiségű meggyet és almát vásárol fel (előbbiből az utóbbi három év átlagának kétszeresét, utóbbiból pedig a korábbi 2 ezer helyett 5 ezer tonnányit), ezzel biztonságot garantálva beszállítóinak, és biztosítva a további sikeres együttműködést.

A verseny a jó kapcsolatok kialakítása és erősítése mellett minden évben hangsúlyozza a társadalmi felelősségvállalás fontosságát is – nem véletlen, hogy a MOB színeiben évről évre részt vesz a programon Kammerer Zoltán háromszoros olimpiai és világbajnok kajakozó is, aki az egészséges életmód és a tudatos, minőségi étkezés fontosságát is kiemelte a hazai ízek elsősége mellett.

Az immár hagyományosan is a Földművelésügyi Minisztérium védnökségét élvező Coop Rally idei sikere alapján bízhatunk abban, hogy jövőre, a tizedik alkalommal is találkozhatnak egymással a szakma képviselői, hogy közösen hirdethessék a magyar élelmiszerek kiválóságát.

Ezek is érdekelhetnek