Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az európai átlagnál magasabb, 5 és 10 százalék közötti általános kulcsos reklámadót javasol a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Lázár János erről a gazdasági bizottság ülése után nyilatkozott.
A felső kulcs, ami korábban 50 százalék volt és kizárólag az RTL Klubot érintette, 5 és 10 százalék között lesz – jelentette be Lázár János. Az alsó kulcsot, ami korábban nulla százalékos volt, továbbra is szeretnék megtartani, mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülését követően újságíróknak. „A reklámadó legmagasabb európai kulcsa jelenleg 5 százalék, az Európai Bizottság erre vonatkozóan azt a megjegyzést tette, hogy nyilván a reklámadónak megfizethetőnek kell lennie. Nyilván ha a reklámadó sávos lesz, a sávok között nem lehet aránytalan különbség, így én úgy gondolom, hogy 5 és 10 százalék közötti javaslattal fog élni a kormány” – fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Lázár János elmondása szerint a kormány még márciusban benyújtaná a vonatkozó törvényjavaslatot a parlamentnek, a döntés előtt a reklámszövetséggel is egyeztetnek. A kisebb cégek a tervek szerint a jövőben is mentesülnének a reklámadó alól, de Lázár János hozzátette: az új szabályozásról Brüsszellel is egyeztetniük kell. Ha az Európai Bizottsággal nem sikerül megállapodni, akkor az is elképzelhető szerinte, hogy végül az Európai Bíróság felfüggeszti a magyar törvény végrehajtását, és a már befizetett közteher visszafizetésére kötelezi a magyar kabinetet. A politikus szerint a kormány ezért lépett. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a korábbi 6,6 milliárd helyett akár 8-10 milliárd forint is befolyhat a módosításokat követően.
Tállai András, az NGM parlamenti államtitkára arról beszélt, hogy 2015-re a reklámadóból 6,6 milliárd forint van betervezve a költségvetésbe, így szerinte olyan megoldást kell találni, ami alapján ennek az összegnek biztosan be kell folynia a 2015-ös költségvetésbe.
Az ellenzék szerint a kormány az EU-ra akarja „rátolni” a reklámadó bevezetésének szükségességét. Ezt ugyanis nem írja elő az EU sehol. Ausztriában bevezettek egy ilyen adót, s a piaci szereplők 15 százaléka tönkre ment. Ezért a kormányt arra szólítják fel, hogy tegyen le tervéről.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu