Diszkrimináció miatt betiltva

Szelektív és tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak – mindezt az Európai Bizottság (EB) gyanítja a magyar reklámadóról, miután tavaly jogorvoslatért fordult hozzájuk az RTL Klub. Ügyükben az EB mélyreható, részletes vizsgálatot indított, amely lezárultáig betiltották a progresszív adókulcsot.

Ország-világdiju-2015. 03. 20. péntek2015. 03. 20.

Kép: Hálóreklám, óriásplakát 2005.03.24. fotó: Németh András Péter

Diszkrimináció miatt betiltva
Hálóreklám, óriásplakát 2005.03.24. fotó: Németh András Péter

A vizsgálat célja, hogy megállapítsa, a tavaly júniusban bevezetett adónem megfelel-e az uniós szabályoknak. A reklámadó progresszív, hiszen 0–50 százalékig terjedhet, ezenkívül diszkriminatív is. A magyar hatóságok mindeddig nem tudták objektíven megindokolni a bevezetését.

A magyar kormány – nyilvánvalóan uniós nyomásra – már jelezte, módosít a törvényen. Az EB örvendetesnek találta a hírt, ám Ricardo Cardoso versenyjoggal foglalkozó szóvivő jelezte, mielőtt bármiről döntenek, szeretnék látni az új törvényt.

De bárhogy módosítja is a parlament a törvényt, a vizsgálatra így is, úgy is szükség van ahhoz, hogy a bizottság megállapíthassa, nem okozott- e már piaci torzítást a reklámadó.

Ezek is érdekelhetnek