Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Húsvétra ellepik az utakat a kétkerekűek, s egyre több helyen számíthatunk útfelújításokra és így torlódásokra. A tavaszi fáradtság miatt pedig mindenki reflexe lassabb, így megnő a reakcióidő. Ezért feltétlenül érdemes a közlekedőnek körültekintőbben haladnia. A tavaszi fáradtság nem humbug: lelassultunk, mert télen a fény szűkösebben ért bennünket (a D-vitamin hiányát napfürdővel ellensúlyozhatjuk), egysíkúan étkeztünk (a kevés C-vitamin zöldséggel-gyümölccsel pótolható, továbbá igyunk minél több folyadékot), visszafogottan mozogtunk a szabadban (a friss oxigénhez itt a kiadós séták ideje).
Kép: autó motor közlekedés veszély forgalom úthálózat sebesség 2015 03 21 Fotó: Kállai Márton
Az elmúlt hónapokban nemcsak az autósok szoktak el a kerékpárosoktól, a robogósoktól és a motorosoktól, de a nyeregbe pattanók is kijöttek a gyakorlatból – hasznos hát feleleveníteni a mindennapi rutint.
Ne feledjük, hogy a bringás gyerekek közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó szabályokkal. Háromszor annyi kerékpáros baleset történik, mint ahányban motorosok az akaratlan résztvevők. Az ezredforduló óta a személyi sérüléssel járó motorkerékpáros balesetek száma egyharmadával növekedett. A jellemző okok: a túlzó sebesség (hattizednyi arányban), az irányváltoztatás, a haladás és a kanyarodás szabályainak megsértése (kéttizednyi súlyban), a szabálytalan előzés (egytized részben). S mivel manapság a mintegy 160 ezer hazai motorost leginkább az öltözete védi, nem csoda, hogy náluk a halálos baleset kockázata az autósokéhoz képest tizennyolcszoros!
Most van a szezonja a kátyúbaleseteknek is. Szerencsére a gyenge tél kevésbé hagyta helyben a közutakat, így a gödröcskék száma is kisebb a szokásosnál. Ha belehajtottunk, a leggyakoribb a gumi és a felni sérülése, igazán peches esetekben a futómű is károsodhat – 20 ezertől akár félmillióig is felszökhet a javítás ára.
Ha pórul jártunk, hívjunk rendőrt, vetessünk fel jegyzőkönyvet. Készítsünk felvételeket, írjuk fel a tanúk elérhetőségét. Ezután a közút fenntartójához kell fordulnunk, a bejelentéshez csatolva az előbbi dokumentumokat és adatokat, valamint a kárigényt. Érdemes erre is önálló vagy kiegészítő biztosítást kötni, mivel a kátyúkár általában alacsonyabb, mint a szerződésben vállalt önrész összege. Vigyázzunk magunkra, s másokra - megéri!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu