Doxának nevezték megbízhatósága miatt - a jármű 35 km/órás csúcssebességet ért el

Az első, külföldön gyártott gépkocsi 1895-ben kezdte róni a hazai utakat. A motoros járművek hazai közlekedését először 1901-ben szabályozták, ekkor adták ki az első 49 vezetői és 38 forgalmi engedélyt.

Ország-világbhj2015. 05. 31. vasárnap2015. 05. 31.

Kép: Csonka autó átvétele, Fotó: Postamuzeum Fototar

Doxának nevezték megbízhatósága miatt - a jármű 35 km/órás csúcssebességet ért el
Csonka autó átvétele
Fotó: Postamuzeum Fototar

A Magyar Királyi Posta 1903-ban csomagszállító postaautókra kiírt pályázatát Csonka János nyerte meg. Az első magyar gépkocsi alkotója négyütemű, vízhűtéses motorral szerelt prototípus járművével 1905. május elsején indult el a kétezer kilométeres próbaútra, melyet üzemzavar nélkül teljesített. A győri Magyar Vagon- és Gépgyárban összeszerelt, megbízhatósága miatt Doxának nevezett jármű 35 km/órás csúcssebességet ért el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek