Álljuk a versenyt

BALESETMENTES ÉS SIKERES VOLT az idei COOP Rally is – immár tizedik alkalommal rendezték meg a szakmai programot, amelynek legfőbb célja a minőségi magyar termékek népszerűsítése. A két nap alatt nyolc helyszínen lezajlott rali résztvevői csütörtök reggel indultak útnak Albertirsáról, és péntek délután már a Heves megyei Ostoros községben hajtottak át a célkapun.

Ország-világMunkatársunktól2015. 09. 18. péntek2015. 09. 18.
Álljuk a versenyt

Emlékezetes volt az idei, jubileumi COOP Rally, a minőségi magyar termékek versenye. Az immár kiemelt jelentőségű eseményen idén több mint 90 autó vett részt, bennük a magyar élelmiszeripar és a kiskereskedelmi szektor képviselőivel. A két nap alatt a rali mezőnye közel 500 kilométert tett meg hat megyén keresztül, hogy nyolc kiemelt helyszínen népszerűsítsék a magyar termékeket és gyártóikat.

„Nagyon fontos, hogy ezen a szakmai programon a résztvevők napi működés közben ismerhetik meg egymás munkáját” – emelte ki a rali egyik fő célkitűzését Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója, aki szerint fontos, hogy a program lehetőséget ad arra, hogy Magyarország legjelentősebb kereskedelmi, gyártó- és feldolgozócégeinek vezetői, illetve a kormány gazdasággal és kereskedelemmel foglalkozó szakemberei és a helyi önkormányzatok vezetői egy asztalhoz ülhessenek, és kötetlenül beszélgethessenek. Ez garantálja ugyanis a jó kapcsolatokat, az összhangot, amiből viszont a vásárlók is sokat profitálhatnak, hiszen így kerülhet a hazai boltok polcaira jó minőségű, friss és megbízható magyar termék.

Hiszen elsősorban mégiscsak ez a cél: a hazai, kiváló minőségű élelmiszerekre irányítani a fogyasztók figyelmét. És e tekintetben a rali az elmúlt tíz évben igencsak sikeresnek mondható: a magyar vásárlók ugyanis egyre tudatosabban keresik a magyar termékeket a boltok polcain.

A versenyzők a kétnapos programot Albertirsán az Aquarius- BUSZESZ Csoport ásványvíz-palackozó üzemében kezdték, majd bepillanthattak például a Borsodi sörök, a Fornetti péksüteményeinek, a Nagyhegyes Hús termékeinek, a Nestlé instant kávéinak gyártási folyamatába és az Ostorosbor pincéibe is (ráadásul épp a szüreti, vagyis a legizgalmasabb időszakban), miközben a COOP két tagvállalatán (egy régiós logisztikai központ és egy üzlet) keresztül teljes képet kaphattak arról, hogy hogyan kerülnek a minőségi, hazai termékek a termelőtől a boltok polcaira.

Idén első alkalommal, a rali második napján részt vett Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára is, aki szintén kiemelte: nagyon fontos a különböző ágazatok közti összhang. Az államtitkár – csakúgy, mint az első napon részt vevő Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára – jelezte: a kormányzat számára rendkívül fontos, hogy a szakmai szervezetekkel és a kiskereskedelmi ágazatok szereplőivel folyamatosan egyeztethessen, így alakítva az igényekhez a szakmai munkát.

A jubileum remek alkalom volt a visszaemlékezésre is: amikor éppen tíz évvel ezelőtt elindult a rali, még senki sem gondolta, hogy ekkora jelentősége lesz a vásárlói tudatosság formálásában és a szakma legkülönbözőbb ágazataiban tevékenykedő szereplők közti jó kapcsolatok kialakításában – emlékezett vissza a kezdetekre Tóth Géza.

E tekintetben is sikeres volt az idei rali, összegezte tapasztalatait a vezérigazgató, aki szerint a szakmai program immár tizedik alkalommal bizonyította: a hazai élelmiszerek nem csak jó minőségűek, de árban is képesek felvenni a versenyt a külföldi termékekkel. Ráadásul az idehaza gyártott élelmiszerek közül nem egy az ország határain túl is nagy népszerűségnek örvend – tovább öregbítve hazánk hírnevét. És mivel a szakmai program az idén is népszerű volt mind a résztvevők, mind a szervezők és a vásárlók körében, bízhatunk abban, hogy egy év múlva ismét átszeli az országot a XI. COOP Rally.

Ahogy azt az ünnepélyes díjátadó végén Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke tömören megfogalmazta: „Jó volt és folytatjuk jövőre.”

Ezek is érdekelhetnek