A félelem dollárjai

PÁRIZS ÓTA ÉREZZÜK IGAZÁN, hogy Európa családjainak ajtaján is berontott a terrorizmus. Az elmúlt héten a francia főváros mellett Hannover és Brüsszel lakói tapasztalták meg, milyen ebben az új világban élni. Hogy juthatnak el a munkahelyükre, ha nem jár a metró? Hova szervezzék a hétvégi randit, ha elmarad a koncert? Beülhetnek-e a focimeccs után egy kávézóba, vagy inkább siessenek haza?

Ország-világGeoPro2015. 11. 30. hétfő2015. 11. 30.
A félelem dollárjai

A bevezetőben felsoroltak az egyéni félelmeken túl nagyon súlyos gazdasági hatásokkal járhatnak. A családok fogyasztói szokásainak változásával lesznek olyan ágazatok, amelyek veszteseivé, és lesznek, melyek nyerteseivé válhatnak a nagyobb biztonság igényének. Elmenjünk a bevásárlóközpontba, ha épp útlezárás van, vagy rendeljünk inkább online? 

Sorba álljunk a színházban vagy a moziban a fémdetektoros, biztonsági személyzettel megerősített kapuknál, vagy hívjuk át a barátainkat házimozira, esetleg játsszunk velük a neten? Azt eddig is tudtuk, hogy az internet világában hatalmas profit rejtőzik, de a merényletek nyomán nagyobb hangsúlyt kaptak a védelmi kiadások, s nem csupán a kormányok részéről. 

A több ezer új ügynök, több tízezer rendőr és katona felszerelésén túl növekvő kereslet lesz az elmúlt hetekben jól vizsgázó beléptető rendszerekre, térfigyelő eszközökre, azonosításra alkalmas berendezésekre. Az ezeket fejlesztő és gyártó vállalatok részvényei máris az érdeklődés középpontjába kerültek. 

Sajnos a potenciális vesztesek köre jóval szélesebb. Tudták, hogy az Európai Unió országaiban tavaly több mint 1,2 milliárd vendégéjszakát töltöttek el a külföldi turisták? A legnépszerűbb Spanyolország 252 millió éjszakával, második helyre az olaszok kerültek 185 millió éjszakával, a dobogó harmadik fokán a franciákat találjuk 131 millió vendégéjszakával. A legnépszerűbb európai úti célok: London, Róma és Párizs. A légitársaságok foglalási adatain máris tetten érhető Párizs és Brüsszel népszerűségének csökkenése. A turizmus igényeinek kiszolgálására sokmilliárdos üzlet épült ki, szállodák, éttermek, szórakoztató létesítmények sora várja a pénzükért élményekre vágyókat. Amellett, hogy ez a szektor rengeteg munkahelyet teremt, az adott gazdaság nemzeti jövedelméhez is jelentős mértékben járul hozzá. A spanyol GDP 4,4, a belga 2,7, a francia 2,1 százaléka köthető az idegenforgalomhoz. De vannak olyan országok, ahol az emberek jóléte kifejezetten a külföldi vendégek bizalmára épül. A horvát gazdaság 16,7, a máltai 14,5 és a ciprusi jövedelmek 13,2 százaléka származik közvetlenül a turizmusból. A turisták bizalmát – és dollárjait – elveszíteni könnyű, visszaszerezni már jóval nehezebb.

www.geopro.hu
Telefon: 06 1 489 8800
E-mail: [email protected]

-----------------------------------------------

NYEREMÉNYJÁTÉK!

"Gazdálkodj Ügyesen" címmel nyereményjátékot hirdet a Geo Professional Portfolio Zrt. (GeoPro)

Válaszoljon helyesen a megadott kérdésre és nyerjen!
A helyesen válaszolók között a játék végén kisorsolunk:

- 20 darab könyvcsomagot 5000 Ft értékben
- 30 darab Vidék íze 1/4 éves magazin-előfizetést
Részletek itt: "Csehország? Spanyolország? Hollandia? Erre a kérdésre még várjuk válaszát!"

 

HETI KÉRDÉSÜNK:
Melyik európai országban töltötték el tavaly
a legtöbb éjszakát a külföldi turisták?

A) Spanyolország
B) Csehország
C) Hollandia

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek