Ügy tűnik, tényleg vége a Délinek

Kizöldül az állomás - Mostoha sorsú vasútállomás: a Déli pályaudvar kapcsán időről időre felröppen a hír, hogy bezárják. A helyén épülne kórház, park – a felhasználására érkező ötletek is rendre változnak. Most azonban úgy tűnik, tényleg vége a Délinek.

Ország-világHardi Judit2016. 03. 20. vasárnap2016. 03. 20.

Kép: Déli pályaudvar bezárás pénztár felújítás vasút máv közlekedés budapest 2015 03 07 Fotó: Kállai Márton

Ügy tűnik, tényleg vége a Délinek
Déli pályaudvar bezárás pénztár felújítás vasút máv közlekedés budapest 2015 03 07 Fotó: Kállai Márton

Hatásvizsgálat – a Déli jövőbeni funkciójáról, az üzemi pályaudvar megszüntetéséről, illetve a Kelenföldi pályaudvar bővítéséről – elkészítésével bízta meg Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert a kormány, jelent meg a múlt csütörtöki Magyar Közlönyben. Mindennek lényege, hogy ötletpályázatot kell kiírni a csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében, valamint a Déli pályaudvar közösségi célú hasznosítására. Utóbbi lehet sport- vagy szabadidős célú városfejlesztés, mindennek elkészítésében a Testnevelési Egyetem és – ha szükség van rá – a MÁV segítségét kérhetik.

A költségvetésből egymilliárd forintot szánnak minderre. Sesztáknak ajánlatos lesz sietnie, a rendelet szerint ugyanis július 1-jéig kell ötletpályázatot kiírnia és lebonyolítania. Szeptember 1-jéig van ideje, hogy a kormány elé terjessze a „budai vasúti közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódó előkészítési feladatok eredményeként elkészült koncepciót”.

Lázár János a múlt heti csütörtöki kormányinfón úgy fogalmazott, ha le is bontják a Déli pályaudvart, biztosan nem kórház épül a helyére, hanem azt szeretnék, ha mint zöld területet lehetne hasznosítani. Az viszont bizonyos – erősítette meg Lázár –, hogy a kormánynak szándékában áll megszüntetni a Déli pályaudvart. Ahhoz azonban, hogy a vonatközlekedés zavartalanul működhessen tovább, elengedhetetlen a Kelenföldi pályaudvar fejlesztése. Ezt uniós támogatásból oldanák meg, mondta a miniszter.


A Déli „lerombolásával” sokan nem értenek egyet, több szakember azzal érvel, a Kelenföldi pályaudvar nem bírná a megnövekedett forgalmat, végső soron pedig az utasok járnának rosszul, továbbá ellenzi a vasútállomás bezárását a Magyar Mérnöki Kamara is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek