Andrei Mangra botránya folytatódik: egy boltban is balhézott a táncos
origo.hu
Ha az új járműveket a jövőben elsősorban magyar gyártóktól szereznék be a szolgáltató cégek, egységesebbé válhatna a járműpark, ami a karbantartások, alkatrész-utánpótlások esetén is egyszerűsítést, költségcsökkentést eredményezne.
Ez pedig lehetséges: a magyar buszgyártók kapacitásaik alapján képesek kielégíteni a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit – mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke. A fő problémát eddig nem a gyártók kapacitása jelentette, hanem az, hogy a tömegközlekedési vállalkozások részéről nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika. Ez gátolta a nagy darabszámú gyártás tervezhetőségét. Az elnök szerint ismerethiányról vagy szándékolt torzításról tanúskodik, ha valaki azt állítja, nincs hazai buszgyártás.
Példaként említette a Kravtexet, amely jelenleg Magyarország legnagyobb autóbuszgyártó kapacitásával rendelkezik, évi 100–150 darab buszt gyárt, de technológiája révén 500 darab feletti megrendelés kielégítésére is képes lenne egy műszakos termelésben. A magyar gyártást ösztönözné a kormány is, ahogyan azt két héttel ezelőtt a kormányinfón Lázár János miniszter bejelentette. A Volán társaságoknál, a BKV-nál, valamint a helyi közlekedésben másfél ezer, magyar gyártók által tervezett és gyártott autóbusz fut.
origo.hu
borsonline.hu
origo.hu
hirtv.hu
teol.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
vg.hu
hirtv.hu
nemzetisport.hu
origo.hu